Jump to content

umiar

Zarejestrowani
  • Content count

    21
  • Joined

  • Last visited

About umiar

  • Rank
    Jedzie na jedynce

Profile Information

  • Imię
    Grzegorz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Jerzmanowice
  • Motocykl
    KTM EXC-F 350, ...

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. umiar

    Hermesowy KTM 1050 Adventure

    Marcin a kufry APDURO już masz?
  2. umiar

    Hermesowy KTM 1050 Adventure

    e tam tak sobie tylko szukam, patrze, myśle ;-). wiesz jak jest...:D Grzane manetki instalowałeś do gniazd wbudowanych (sterowanie z motocykla)?
  3. umiar

    Hermesowy KTM 1050 Adventure

    Marcin, brałeś gmole od HEED? Jak je oceniasz? Szukać czegoś mocniejszego czy te są ok?
  4. umiar

    KTM Adventure 1090R

    nie kuś!!! Jest coś dziwnego w tych motorach ADV: znajomemu poleciłbym afryke, ale sobie wziąłbym kata...
  5. umiar

    KTM Adventure 1090R

    Teraz nie wiem czy mieszać sobie w głowie i testować inne... Ceny też lecą...
  6. umiar

    KTM Adventure 1090R

    ...cd byłem na jeździe 1090R. Pierwsze zaskoczenie: w momencie, gdy ruszasz, waga znika! Niby środek ciężkości wysoko, niby koń wysoki (przy wzroście 180cm do ziemi dotykałem jedynie czubkami butów), ale składa się niesamowicie. Ja wiem, że tak wszyscy piszą, ale naprawdę tak jest. Wkręca się na obroty niesamowicie, sprzęgło, biegi: wszystko chodzi lekko jak w enduraku. Oczywiście jak to ktm: sprzęgło tłucze, coś tam rzęzi, klekocze, wydech brzmi dziwnie, zestaw dźwiękowy takie, że właściciel yamahy lub hondy dostałby zawału. Taki urok. Zjazd w las, szutry, czasem trawiasto, czasem dziury: tu zaczyna dopiero jechać. Dużo robią opony TKC80. No i zawias. Fajnie sprężysty, daje sporo pewności przy dziurawych leśnych duktach. Podobnie przy dodaniu gazu w zakręcie: tyłek ucieka lekko ale wszystko pod kontrolą - nawet dla totalnego amatora, jak ja. Był nawet taki moment, że przyzwyczajenia z lekkiego enduro dość ostro poleciałem przez teren po karczowaniu lasu, sporo ścinek, dziury, miękko, ale skurczybyk trzymał linię i przeleciał niemal górą (wiem, wiem, fantazja ale czułem się jak Chris Birch). Nie miałem spodni i butów do takiej jazdy, więc nie dało się sprawnie jechać, ślizgałem się po baku kolanami, poza tym kierownica była trochę źle nastawiona do jazdy na stojąco. Generalnie jazda po nieutwardzonym daje sporo satysfakcji. Co do jazdy szosowej: opony sprawiają, że nie jest to gładka jazda, czuć jak przedni zawias musi poprawiać oponę. Mnie nie przeszkadza, bo wolno jeżdzę, ale w dalsze szosowe wyprawy chyba zmieniłbym na coś gładkiego. Pomijając opony: składa się w zakręcie bardzo pewnie, nie podskakuje. Szyba przednia to raczej tylko w teren, na szosie nie daje żadnej ochrony. Duża z 1190 to koszt okolo 500zł - podobno pasuje. Jazda 2h to może mało na jakieś głębsze przemyślenia, ale jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony, jak z takiego kloca potrafili zrobić tak łatwe w opanowaniu moto. Dodam, że nie mam doświadczenia z dużymi adv a jazdę w terenie porównuję do tej z mojego EXC.
  7. umiar

    Honda CRF 1000 Africa Twin

    @Ertek, a znasz miejsca, gdzie można taki moto pożyczyć? U nas w Krakowie to chyba bieda z tym...
  8. umiar

    Honda CRF 1000 Africa Twin

    a jazda w Hondzie w towarzystwie pracownika salonu ;-). Normalnie przedszkole.
  9. umiar

    Honda CRF 1000 Africa Twin

    zwykła tyle kopci?
  10. umiar

    Honda CRF 1000 Africa Twin

    byłem dziś oglądać Afryke 2018. na jazdy przyjdzie czas, na razie wrażenia z macania: Nowa "zwykła" jest naprawdę fajna, sprawia wrażenie lżejszej niż 1090R, ta nisko położona masa robi swoje (podobne odczucia jak Ducati Multistrada). Siodło nie za wysokie, w sam raz. Za to Adventure Sports to inna bajka, wyraźnie cięższa, siodło wysokie jak w KTM 1090R, inaczej wyważona, pewnie w trasie wygodniejsza ale na krótkie przeloty i cięższy teren - nie dla niskiego kierownika. I ładna jak cholera! Żeby to człowiek miał te 190cm wzrostu, ech.
  11. umiar

    Chiński uchwyt x-grip

    jak przyjdzie mój z ali to ci pokaże. Sprawdzony to RAM, jest naprawdę pancerny, mam na rowerze. Ale swoje kosztuje... https://tinyurl.com/ycrrpb4p
  12. No i pięknie. A pytałeś o te akcje serwisowe?
  13. Ja tam jednak jestem raczej po stronie producenta a dużo winy widzę w serwisach. Trochę interesowałem się produkcją podzespołów (również z KTMa), badaniem ich jakości i odporności i wierzcie mi lub nie, ale producenci naprawdę cisną z tych podzespołów ile się da, żeby później wszystko grało. Oczywiście wszędzie trafiają się błędy i niedoróbki, masówka, ale po to są serwisy - oni mają to wyłapywać. Pomyślcie sami: przecież motocykl to skończona liczba podzespołów, da się to ogarnąć, pewne symptomy można od razu powiązać z jakimś elementem - w przypadku Hermesa trzy niezależne osoby walnęły mi prosto w oczy "pompa paliwa" lub ogólnie "układ paliwowy". A jego moto trzeci raz w serwisie stoi... nie wiem, nie znam się...No i zgadzam się z Andrzejem, tyle że tego postępu raczej nie zatrzymamy.
  14. Marcin, w tym filmie gość mówi o dwóch akcjach serwisowych pomp paliwa w 1090R. U nas nie wiem czy jakaś akcja była? No a w związku z tym co z pompami w 1050? edit: http://advrider.com/index.php?threads/fuel-pump-recall-1290r-anyone-else-get-a-call.1272978/ a tu link do akcji serwisowych, ale to pewnie znasz https://www.ktm.com/service/safety/
  15. umiar

    HELD CARESE II + Held Torno II

    W defenderze możesz zamówić kurtkę do sklepu, przymierzyć a jak ci nie spasuje, zostawiasz. Oczywiście piszę o Rev’it - bo mają coś na zasadzie przedstawicielstwa. A Helda z kolei zawsze mocno chwalą sprzedawcy w ATM Motocykle na Balickiej - tak na marginesie.
×

Important Information

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.