Skocz do zawartości

Fantic 301


Ertek

Rekomendowane odpowiedzi

Fantic 301. Silnik 2T, 250ccm, chłodzony powietrzem, 17KM, 86 kg.

 

O trialu myślę od długiego już czasu, ale zawsze są ważniejsze sprawy...

Zainspirowany "Gęsim Zakrętem" i Classic Trialem znalazłem Fantica 301 z 1986r. za "grosze".

Motek z Włoch. Generalnie więcej przestał w garażu. Opony z końca lat 80. :)

Handlarz trzymał go dla siebie 4 lata, ale zaczął ciągnąć meble i zrobiło się u niego ciasno i zdecydował się go sprzedać.

Poprosiłem na FAT o obejrzenie go. Jackmd odpisał i podjechał w piątek na zwiad (jeszcze raz dzięki!).

Motek odpalił od pierwszego, pomimo tego że stał zagruzowany, widać że dawno nie wyciągany i bez grama paliwa.

Pojechałem po niego w sobotę. Okazało się że jak dostał paliwka dzień wcześniej to rozpuściło syfy w baku i gaźniku i paliwko lało się pięknie do cylindra, do puszki filtra powietrza. :) (Kranik nie zamykał i zawiesił się zawór iglicowy w komorze pływakowej).

Kompresja silnika dała nam (mnie i sprzedającemu) się we znaki! Ani z kopa ani na pych nie udało się go odpalić. Dopiero jak rzygnął z wydechu smołą z benzyną, pokapowaliśmy się co jest grane. Zagadał na chwilę z samego paliwa które zostało w filtrze.

 

Zdjęcia u sprzedającego:

 

2016112128869f430aaa0de3b435c330eb52faea201611212617dbc11c12911cc1316d5ac800c02120161121242320be83b7b8d35b4bbd682b5bf4de2016112122ee6cc523241c31d10315c5c8063221

 

Przewiozłem go w niedzielę na działkę i zdjąłem gaźnik i kranik.

 

20161121160590413ee0875b38525dfbcf9e2595201611211454ebec472878c4b8f3b1927acd863f201611211228e457afd89810b14b380ed3bd489c20161121101dd371a2f27f1532b91d41cb39a5d92016112108ebd3478f995b258c650b215088280b20161121061072f6c8170068a58d576b13aa825a

 

Wieczorem się zrelaksowałem. ;)

Generalnie kupa syfu w kraniku i tylko trochę mniej w gaźniku. Gażnik Dellorto 26. Prościutki i niezajebliwy w swojej konstrukcji. Całe szczęście że dali filtr na wlocie benzyny do komory pływakowej, bo bez ultradźwięków by się nie obyło. :)

 

2016112121f30066a7395b3c62d384df0f1470972016112119147d4717fc0fa822ec90c672fb938a2016112118063e95723bc647070a0984c415c03f

 

c.d.n.

Edytowane przez Ertek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i udało się. Wymieniłem świecę i zagadał za trzecim kopem.

Rozgrzałam dziada żeby rozkleić sprzęgło, ale nie puściło. Dobrze że działka w śniegu, to dałem gazu i z wciśniętym przednim hamplem wbiłem jedynkę i na poślizgu ruszyłem. Niestety sprzęgło nie chciało się odkleić.

Pojeździłem z 15 minut, bez rezultatu. Jak siadła mi lewa ręka od ciągłego pompowania, stwierdziłem że spuszczę ten syficzny olej i zaleję nowy z preparatem czyszczącym. Spłynęło coś o kolorze kawy z mlekiem. Nalałem świeży z dodatkiem czyszczącym i po pięciu minutach tarcze się rozkliły.

No i zaczęła się zabawa.

Poszalałem, aż za bardzo, i urwałem tylni błotnik.

Ale spoko. I tak był szpetny. Po wszystkim jeszcze raz wymieniłem olej. Niestety to co spłynęło za drugim razem z silnika niewiele się różniło od pierwszego, czyli też kawka z mlekiem.

Powiem wam że zabawa jest przednia!

Jedynka jest bardzo wolna i krótka. Można wyczyniać cuda. Z dwójki można spokojnie ruszać. Nie mam prędkościomierza, ale na szóstce leci chyba ze stówę.

Na takim rowerku robi to wrażenie. Na koło idzie spokojnie z trójki i z czwórki. Na śniegu poczułem się jak Gollob.

Frajda jest niesamowita. Szkoda tylko że cały czas padało i było w okolicach 2*C. Teraz muszę ogarnąć temat opon i błotnika, No i lepiej się ubrać i można będzie zacząć treningi. Akurat miałem na początku jesień wichurę i mam sporo kłód, będzie materiał na proste przeszkody. Ale się rozpisałem!

Szukam opon trial, najlepiej lekko używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Myślałem że będzie łatwiej ;)

Koła dałem do centrowania i niestety połowa nypli popękała, szprychy też w dużej mierze do wymiany.

Koła dostaną nowe szprychy, wyszkiełkowane i odmalowane piasty.

Jedna laga się trochę zlała w transporcie więc lagi też poszły do mechanika.

Do tego wyczyszczenie i nowy płyn hamulcowy i klocki do przedniego hamulca.

Przed świętami nie pojeżdźę.

 

2016121835a0f13d07a664ab7218a0a7768c39742016121859e88397a40441ff4f4458aaf2a819b6

No i jeszcze wyszło że przednia obręcz do wymiany. Zaczęła pękać przy prostowaniu.

Dziś przyszły szpanery ;)

2016121958192ac22ce53fa0f7b99dcca02cebe2

Edytowane przez Ertek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dzisiaj odebrałem koła. :)

Dostały nowe szprychy (na szczęście jest w Częstochowie zakład który dorabia szprychy na zamówienie),

nowe łożyska, uszczelniacze,

przednie koło nową obręcz DID'a.

Piasty zostały wyszkiełkowane i pomalowane proszkowo,

kółka obute w nowe dętki i opony.

Szkoda że zima przyszła (przed chwilą wracałem z działki 30-50km/h., szklanka na drodze masakryczna).

Myślę że w ferie go poskładam i jeszcze w styczniu zryję trochę działkę. :)

 

20170104046bdeead9e714f8b037df5e819651602017010400a2a0ca91983abd16fb9912105f57ce20170104549229b6e674bb818303124a614cc2fc201701044724251397f36a94e221562fa0cf4c8e2017010440a57b85578d4045d699f2777c132fae[/ur

 

 

Jeszcze pochwalę się gripami:

20170105419e30a98e9fa72b5acc726d76dc22d9

Edytowane przez Ertek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.