Skocz do zawartości

Logo

Zdjęcie

Kufry aluminiowe motocyklowe


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Hermes

Hermes

    Woźny

  • Administratorzy
  • 1 747 postów
  • Dołączył:03 cze 2014
  • Imię:Marcin
  • Miejscowość:Kraków
  • Motocykl:KTM 1050 Adventure

Napisano 04 czerwca 2014 - 13:07

Witajcie, dziś zaprezentuje moje kolejne DIY kufry motocyklowe wykonane z aluminium. Projekt minimalnie zmodyfikowany w stosunku do poprzedniego (troszkę większe rozmiary) i doszedł do zestawu kufer centralny.

Zacznijmy od początku. Poniżej wyszczególnię co i gdzie kupiłem:

  •     blacha aluminiowa, płaskowniki, kątowniki i krążki z ertalonu – www.hart-metale.pl/
  •     zawiasy rozłączne, narożniki kulkowe – www.eaglecases.pl
  •     zapięcia do burt, uszczelka typu U – www.allegro.pl
  •     cybanty – www.wisp.pl
  •     śruby, nakrętki, podkładki, nity, sylikon – Nycz

Kufry wykonane z blachy aluminiowej PA11 o grubości 3mm. Kątowniki jakie wykorzystałem do projektu są również ALU o wymiarach 30×30. Wykorzystywałem głównie aluminiowe nity zrywalne 4×8, ale do przytwierdzenia narożników kulkowych użyłem nity 4×10. Dziury pod nity wierciłem wiertłem 4.2mm. Wszystkie elementy uszczelniałem sylikonem zewnętrznym firmy Soudal.

Mocowanie kufrów do stelaża wykonałem używając krążka z ertalonu fi 60 o wysokości w moim wypadku 18mm (grubość rur stelaża), płaskownika aluminiowego 30x10x80. Krążek do kufra przytwierdziłem śrubami z łbem imbusowym 6×16, a płaskownik śrubą z łbem grzybkowym 8×40.

Na deklach kufrów zamontowałem cybanty.

Jeden kufer waży około 8kg.

Miałem już możliwość przetestowania kufrów w podróży. Spisały się wyśmienicie. Nic nie przeciekło, pomimo, że zdarzały się podróże w mocnym deszczu. Nic się nie wygięło podczas gleby parkingowej. Generalnie jestem bardzo zadowolony!

Więcej zdjeć:
http://marcinsywala....zuki-dr-650-se/
+
http://marcinsywala....wasaki-klr-650/

W weekend będę montował kufry do Suzuki DL 650. Oczywiście pochwalę się zdjęciami!!



#2 Ertek

Ertek

    Jedzie na szóstce

  • Zarejestrowani
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 306 postów
  • Dołączył:04 cze 2014
  • Miejscowość:Częstochowa
  • Motocykl:AT RD 04, BMW G650 XChallenge, Doctor Big 779

Napisano 17 lipca 2014 - 17:52

Rzeczywiście duże. Wyglądają trochę topornie, ale zarazem niezniszczalnie.
Nie zazdroszczę Ci jazdy z pełnymi kuframi i z pasażerką. To musi być nie lada wyzwanie.

Pozdrawiam.


#3 Hermes

Hermes

    Woźny

  • Administratorzy
  • 1 747 postów
  • Dołączył:03 cze 2014
  • Imię:Marcin
  • Miejscowość:Kraków
  • Motocykl:KTM 1050 Adventure

Napisano 17 lipca 2014 - 18:36

Czy ja wiem czy duże, wymiarowo jak pancerniki :P A czy niezniszczalne - mam nadzieję, chodź nie było mi dane i niech nie będzie testować ich wytrzymałości.
Co do prowadzenia załadowanego motka, to jakiejś strasznej tragedii nie ma. Jedynie moto wolniej sie zbiera

#4 Murzyn

Murzyn

    Jedzie na dwójce

  • Zarejestrowani
  • PipPip
  • 59 postów
  • Dołączył:17 lip 2014
  • Miejscowość:Katowice
  • Motocykl:ROTAX 650

Napisano 18 lipca 2014 - 08:52

Pierwsze zrób to sam na forum - pięknie. Mase mają konkretną, ale wygladają bardzo solidnie.
Masz jakies rysunki *.cad do form i kątowników?

#5 Hermes

Hermes

    Woźny

  • Administratorzy
  • 1 747 postów
  • Dołączył:03 cze 2014
  • Imię:Marcin
  • Miejscowość:Kraków
  • Motocykl:KTM 1050 Adventure

Napisano 18 lipca 2014 - 09:05

Wizualizacje robiłem w SolidWorks. Formatki na wymiar pocięli mi na gilotynie, a kątowniki na metry kupiłem i sam przycinałem.

Wymiary odpowiednich formatek mogę poszukać jeśli byś chciał.

#6 Murzyn

Murzyn

    Jedzie na dwójce

  • Zarejestrowani
  • PipPip
  • 59 postów
  • Dołączył:17 lip 2014
  • Miejscowość:Katowice
  • Motocykl:ROTAX 650

Napisano 18 lipca 2014 - 11:07

najprosciej by bylo zlecic pociecie laserówką, z wywierconymi dziurami i samemu montowac. Kojarzysz ile pi razy oko wyniósł Cię koszt materiału?

#7 Hermes

Hermes

    Woźny

  • Administratorzy
  • 1 747 postów
  • Dołączył:03 cze 2014
  • Imię:Marcin
  • Miejscowość:Kraków
  • Motocykl:KTM 1050 Adventure

Napisano 18 lipca 2014 - 11:11

Sam materiał, że blacha alu?

#8 Murzyn

Murzyn

    Jedzie na dwójce

  • Zarejestrowani
  • PipPip
  • 59 postów
  • Dołączył:17 lip 2014
  • Miejscowość:Katowice
  • Motocykl:ROTAX 650

Napisano 18 lipca 2014 - 12:01

blacha, katowniki, zaczepy, duperele.

#9 Hermes

Hermes

    Woźny

  • Administratorzy
  • 1 747 postów
  • Dołączył:03 cze 2014
  • Imię:Marcin
  • Miejscowość:Kraków
  • Motocykl:KTM 1050 Adventure

Napisano 18 lipca 2014 - 12:11

W domu poszukam całego zestawienia i zamieszczę tu

#10 Murzyn

Murzyn

    Jedzie na dwójce

  • Zarejestrowani
  • PipPip
  • 59 postów
  • Dołączył:17 lip 2014
  • Miejscowość:Katowice
  • Motocykl:ROTAX 650

Napisano 18 lipca 2014 - 12:29

super, dzieki.

#11 Hermes

Hermes

    Woźny

  • Administratorzy
  • 1 747 postów
  • Dołączył:03 cze 2014
  • Imię:Marcin
  • Miejscowość:Kraków
  • Motocykl:KTM 1050 Adventure

Napisano 21 lipca 2014 - 22:15

Wybaczcie, że to tak długo trwało...
Za alu na pudła dałem: 400zł
Za zrobienie górnych dekli: 200zł
Za zamki: 120zł
Kątowniki, okucia, zawiasy rozłączne, nity, nitownice, cybanty, uszczelkę typu U: nie miałem zapisane...

W każdym razie kufry są pancerne i tak miało być. Jestem z nich w 100% zadowolony i dla mnei extra wyglądają.

#12 Marcin

Marcin

    Jedzie na trójce

  • Zarejestrowani
  • PipPipPip
  • 197 postów
  • Dołączył:17 lip 2014
  • Miejscowość:Großendorf
  • Motocykl:XTR660

Napisano 22 lipca 2014 - 07:11

a ile to to warzy waży ?

#13 Murzyn

Murzyn

    Jedzie na dwójce

  • Zarejestrowani
  • PipPip
  • 59 postów
  • Dołączył:17 lip 2014
  • Miejscowość:Katowice
  • Motocykl:ROTAX 650

Napisano 22 lipca 2014 - 07:15

kolega pisał ze 8kg

#14 Marcin

Marcin

    Jedzie na trójce

  • Zarejestrowani
  • PipPipPip
  • 197 postów
  • Dołączył:17 lip 2014
  • Miejscowość:Großendorf
  • Motocykl:XTR660

Napisano 22 lipca 2014 - 09:21

aaa pisal . Nie zauważyłem . No tak, jest tego trochę więc i waga słuszna .

#15 Ertek

Ertek

    Jedzie na szóstce

  • Zarejestrowani
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 306 postów
  • Dołączył:04 cze 2014
  • Miejscowość:Częstochowa
  • Motocykl:AT RD 04, BMW G650 XChallenge, Doctor Big 779

Napisano 26 października 2014 - 19:43

Z tymi moto nie zatonie. ;)

Dołączona grafika

Pozdrawiam.


#16 WieRcik

WieRcik

    Jedzie na piątce

  • Zarejestrowani
  • PipPipPipPipPip
  • 798 postów
  • Dołączył:17 lip 2014
  • Miejscowość:HoLLyCity
  • Motocykl:Tiger 885 Sprint ST955i

Napisano 26 października 2014 - 21:39

Tylko śruby napędowej mu brakuje:facepalm:

#17 michael205

michael205

    Jedzie na jedynce

  • Zarejestrowani
  • Pip
  • 3 postów
  • Dołączył:07 lis 2016
  • Imię:Michał
  • Miejscowość:Sanok
  • Motocykl:BMW F800GS

Napisano 07 listopada 2016 - 08:18

Witam. Również powoli zbieram się do zrobienia podobnego projektu. Problem jedynie taki że jestem "zielony". Mam przez to na myśli że nigdy nie jeździłem z kuframi i nie wiem jak wpływają na jazdę.

Jaki wymiar powinny mieć kufry MAX ? Mówię tu o bocznych bo centralny nie ma chyba aż tak wielkiego znaczenia podczas jazdy ? Skorygujcie mnie jak gadam głupoty.


Użytkownik michael205 edytował ten post 07 listopada 2016 - 08:19


#18 Hermes

Hermes

    Woźny

  • Administratorzy
  • 1 747 postów
  • Dołączył:03 cze 2014
  • Imię:Marcin
  • Miejscowość:Kraków
  • Motocykl:KTM 1050 Adventure

Napisano 07 listopada 2016 - 08:50

Jeśli się nic nie zmieniło, to motocykl z kuframi powinien mieć maksymalnie 100cm szerokości (ale prawie żaden nie spełnia tego wymagania).

U mnie zazwyczaj było to 105-110cm.



#19 michael205

michael205

    Jedzie na jedynce

  • Zarejestrowani
  • Pip
  • 3 postów
  • Dołączył:07 lis 2016
  • Imię:Michał
  • Miejscowość:Sanok
  • Motocykl:BMW F800GS

Napisano 07 listopada 2016 - 09:10

Ok , Rozumiem zasadę. A jak sprawa wygląda z wys. i długością ? Powinienem też mieć coś na uwadze ?



#20 Hermes

Hermes

    Woźny

  • Administratorzy
  • 1 747 postów
  • Dołączył:03 cze 2014
  • Imię:Marcin
  • Miejscowość:Kraków
  • Motocykl:KTM 1050 Adventure

Napisano 07 listopada 2016 - 09:21

Ja wzorowałem się na proporcjach innych kufrów. Kufry mają Tobie odpowiadać ;)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych