Skocz do zawartości

Kufry aluminiowe motocyklowe


Hermes

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, dziś zaprezentuje moje kolejne DIY kufry motocyklowe wykonane z aluminium. Projekt minimalnie zmodyfikowany w stosunku do poprzedniego (troszkę większe rozmiary) i doszedł do zestawu kufer centralny.
Zacznijmy od początku. Poniżej wyszczególnię co i gdzie kupiłem:

  •     blacha aluminiowa, płaskowniki, kątowniki i krążki z ertalonu – www.hart-metale.pl/
  •     zawiasy rozłączne, narożniki kulkowe – www.eaglecases.pl
  •     zapięcia do burt, uszczelka typu U – www.allegro.pl
  •     cybanty – www.wisp.pl
  •     śruby, nakrętki, podkładki, nity, sylikon – Nycz

Kufry wykonane z blachy aluminiowej PA11 o grubości 3mm. Kątowniki jakie wykorzystałem do projektu są również ALU o wymiarach 30×30. Wykorzystywałem głównie aluminiowe nity zrywalne 4×8, ale do przytwierdzenia narożników kulkowych użyłem nity 4×10. Dziury pod nity wierciłem wiertłem 4.2mm. Wszystkie elementy uszczelniałem sylikonem zewnętrznym firmy Soudal.
Mocowanie kufrów do stelaża wykonałem używając krążka z ertalonu fi 60 o wysokości w moim wypadku 18mm (grubość rur stelaża), płaskownika aluminiowego 30x10x80. Krążek do kufra przytwierdziłem śrubami z łbem imbusowym 6×16, a płaskownik śrubą z łbem grzybkowym 8×40.
Na deklach kufrów zamontowałem cybanty.
Jeden kufer waży około 8kg.
Miałem już możliwość przetestowania kufrów w podróży. Spisały się wyśmienicie. Nic nie przeciekło, pomimo, że zdarzały się podróże w mocnym deszczu. Nic się nie wygięło podczas gleby parkingowej. Generalnie jestem bardzo zadowolony!
Więcej zdjeć:
https://marcinsywala.pl/motocyklowe-kufry-aluminiowe-v1/
+
https://marcinsywala.pl/motocyklowe-kufry-aluminiowe-v2/

W weekend będę montował kufry do Suzuki DL 650. Oczywiście pochwalę się zdjęciami!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Rzeczywiście duże. Wyglądają trochę topornie, ale zarazem niezniszczalnie.

Nie zazdroszczę Ci jazdy z pełnymi kuframi i z pasażerką. To musi być nie lada wyzwanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy duże, wymiarowo jak pancerniki :P A czy niezniszczalne - mam nadzieję, chodź nie było mi dane i niech nie będzie testować ich wytrzymałości.

Co do prowadzenia załadowanego motka, to jakiejś strasznej tragedii nie ma. Jedynie moto wolniej sie zbiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizualizacje robiłem w SolidWorks. Formatki na wymiar pocięli mi na gilotynie, a kątowniki na metry kupiłem i sam przycinałem.

 

Wymiary odpowiednich formatek mogę poszukać jeśli byś chciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie, że to tak długo trwało...

Za alu na pudła dałem: 400zł

Za zrobienie górnych dekli: 200zł

Za zamki: 120zł

Kątowniki, okucia, zawiasy rozłączne, nity, nitownice, cybanty, uszczelkę typu U: nie miałem zapisane...

 

W każdym razie kufry są pancerne i tak miało być. Jestem z nich w 100% zadowolony i dla mnei extra wyglądają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
  • 2 years later...

Witam. Również powoli zbieram się do zrobienia podobnego projektu. Problem jedynie taki że jestem "zielony". Mam przez to na myśli że nigdy nie jeździłem z kuframi i nie wiem jak wpływają na jazdę.

Jaki wymiar powinny mieć kufry MAX ? Mówię tu o bocznych bo centralny nie ma chyba aż tak wielkiego znaczenia podczas jazdy ? Skorygujcie mnie jak gadam głupoty.

Edytowane przez michael205
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.