Hermes Posted May 14, 2018 Report Share Posted May 14, 2018 Opisze moje przygody z pomarańczą jakie mam w chwili obecnej. 20.05.2018 moto zawiozłem na standardowy serwis "coroczny". Odebrałem kilka dni później. Kolejnego weekendu z Żona pojechaliśmy w "świat". Około 150km od serwisu moto zgasło podczas jazdy. Dobrze, że na spokojnie pyrkaliśmy, bo nie chcę myśleć co by było gdyby taka sytuacja miała miejsce podczas wyprzedzania... Na poboczu odpalam moto, ale po kilku sekundach obroty spadają falując jak fale dunaju i moto znów gaśnie... Szybko dzwonię pod Assistance KTMa i po 2 godzinach jedziemy na lewecie do Krakowa (serwis Zakliki)... Zagotowało się we mnie dosyć mocno, bo za miesiąc atakujemy Korsyke na moto... Sytuacja miała miejsce 28.04.2018. Po kilku dniach dzwoni do mnie Pan Marek, mechanik, że wszystko jest ok. Diagnostyka przebiegła bez problemu. Nie ma jednoznacznej przyczyny co poszło nie tak... Ja robie wielkie oczy WTF, nowe moto, gaśnie bez powodu i nie wiadomo co jest przyczyną. Pan Marek podejrzewa, że mógł być jakiś zanik napięcia na czujniku i sie sypnęło... No nic, 7.05.2018, jadę odebrać moto. Pytam Pana Marka co i jak, a on spokojnie, trzeba jeździć, no to jade... Po 3km od serwisu powtórka z rozrywki... Moto w trakcie jazdy gaśnie. Identyczny objaw - filmik jak moto gaśnie: https://www.dropbox.com/s/3xz1i6hkxvfb33w/VID_20180507_171027.mp4?dl=0 Dzwonie już bezpośrednio do Pana Marka poirytowany, że moto jest nienaprawione i czekam przy Opolskiej na transport do serwisu... Dodam jeszcze, że najprawdopodobniej opisana przypadłość występuje jak silnik się zagrzeje. Suma sumarum, w tym tygodniu mam nadzieje, że czegoś się dowiem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
umiar Posted May 14, 2018 Report Share Posted May 14, 2018 (edited) Rozmawiałem ze znajomym ze Śląska, polecał serwis KTM Eurorider w Katowicach. To na wypadek, gdyby Pan Marek nadal upierał się przy swoim... Bieda z tymi serwisami KTM. I teraz pytanie: czy bać się nowych kateemów? Edited May 14, 2018 by umiar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermes Posted May 14, 2018 Author Report Share Posted May 14, 2018 Po gwarancji sam będę sobie moto serwisował, a na jakieś grubsze rzeczy wydaje mi się, że lepiej do Austrii pocisnąć. 37 minut temu, umiar napisał: I teraz pytanie: czy bać się nowych kateemów? Dobry pytanie, ale długiej lekturze zagranicznych for to chyba u mnie jakiś trafny model sie trafił :P PS, byleś juz na jeździe testówką? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ertek Posted May 14, 2018 Report Share Posted May 14, 2018 Nie wywala żadnego błędu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermes Posted May 14, 2018 Author Report Share Posted May 14, 2018 Ani errora ani warninga. Diagnostyka pod PC też nic nie wykazała Link to comment Share on other sites More sharing options...
dudek Posted May 14, 2018 Report Share Posted May 14, 2018 Zalałeś złej jakości paliwo i dupa. Jest tez możliwy problem z tym, ze KTM usłyszał jak bardzo podoba ci się mój tiger i się obraził ;) ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
umiar Posted May 14, 2018 Report Share Posted May 14, 2018 Dobry pytanie, ale długiej lekturze zagranicznych.. PS, byleś juz na jeździe testówką?Też czytam te fora i rzeczywiście tragedii nie ma. Rzeczywiście bywają problemy z paliwem. Ale to daje do myślenia jeśli chodzi o wyjazd na Bałkany lub wschód - tam paliwo nie zawsze jest takie miodzio!W tym tygodniu prawdopodobnie pojadę na jazdę testową to opiszę wrażenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermes Posted May 14, 2018 Author Report Share Posted May 14, 2018 Hmmmm, co do jakości paliwa -> tankuję tylko na Shell/Bp/CircleK Rok temu objechaliśmy Bałkany, tankowaliśmy na stacjach gdzie gość musiał "korba kręcić" by leciało i wszystko było ok. A gorszych stacji niż tam chyba nigdzie osobiście nie widziałem :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
dudek Posted May 14, 2018 Report Share Posted May 14, 2018 Bo mimo wszystko to na tych naszych pięknych stacjach mamy w pl bardzo złej jakości paliwa. A jeśli chodzi o diagnozę twojego sprzętu to nie pozostaje nic jak test w trakcie pracy silnika z podłączonym kompem. Chwilowe błędy nie zapisują się w pamięci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
umiar Posted May 14, 2018 Report Share Posted May 14, 2018 Gdybym miał obstawiać, to raczej jakieś głupie błędy / niedopatrzenia w trakcie montowania motocykla z paczki. Coś tam niedokręcone, słabo wetknięte, niezresetowane, i z czasem wychodzi. Komp tego nie wykryje bo to nie usterka, którą w obsłudze przewidzieli inżynierowie z Austrii. A Pan Marek każe jeździć - może przy odrobinie szczęścia padnie w końcu coś konkretnego, to się wymieni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermes Posted May 16, 2018 Author Report Share Posted May 16, 2018 Ponoć "padła" pompa paliwa, że za male ciśnienie paliwa było... Ciekawe czemu od razu tego nie zdiagnozowali, tylko drugi raz musiało się to wydarzyć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dudek Posted May 16, 2018 Report Share Posted May 16, 2018 Odebrałeś już ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermes Posted May 16, 2018 Author Report Share Posted May 16, 2018 Nie. Czekam cały czas na telefon kiedy bedzie do odbioru Link to comment Share on other sites More sharing options...
umiar Posted May 18, 2018 Report Share Posted May 18, 2018 (edited) Marcin, w tym filmie gość mówi o dwóch akcjach serwisowych pomp paliwa w 1090R. U nas nie wiem czy jakaś akcja była? No a w związku z tym co z pompami w 1050? edit: http://advrider.com/index.php?threads/fuel-pump-recall-1290r-anyone-else-get-a-call.1272978/ a tu link do akcji serwisowych, ale to pewnie znasz https://www.ktm.com/service/safety/ Edited May 18, 2018 by umiar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermes Posted May 18, 2018 Author Report Share Posted May 18, 2018 O, dzięki za uwagę. Jak się odezwie Pan Marek to popytam. Póki co ani słychu ani widu po jakiś informacjach... Link to comment Share on other sites More sharing options...
old1977 Posted May 20, 2018 Report Share Posted May 20, 2018 widzę że niestety nowe konstrukcje nacikane elektroniką i nie potrzebną elektryką dosięgają te same bolączki co auta,prowadząc parę lat warsztat niestety spotykałem się z takimi problemami i niestety są to ciężkie usterki do zdiagnozowania ale podstawy jakich się nauczyłem to zimny chodzi ciepły zaczyna świrować 1.czujnik obrotu wału (HALL) 2.moduł zapłonowy (zimne luty raczej starość w nowszych konstrukcjach też się zdarzały) 3.masy ogólnie 4.pompa paliwa po nagrzaniu zaczynała świrować 5.sterowniki silnika(najczęściej europejczyki w japońcach w mojej karierze nie spotkałem uszkodzonego sterownika) Link to comment Share on other sites More sharing options...
umiar Posted May 20, 2018 Report Share Posted May 20, 2018 Ja tam jednak jestem raczej po stronie producenta a dużo winy widzę w serwisach. Trochę interesowałem się produkcją podzespołów (również z KTMa), badaniem ich jakości i odporności i wierzcie mi lub nie, ale producenci naprawdę cisną z tych podzespołów ile się da, żeby później wszystko grało. Oczywiście wszędzie trafiają się błędy i niedoróbki, masówka, ale po to są serwisy - oni mają to wyłapywać. Pomyślcie sami: przecież motocykl to skończona liczba podzespołów, da się to ogarnąć, pewne symptomy można od razu powiązać z jakimś elementem - w przypadku Hermesa trzy niezależne osoby walnęły mi prosto w oczy "pompa paliwa" lub ogólnie "układ paliwowy". A jego moto trzeci raz w serwisie stoi... nie wiem, nie znam się...No i zgadzam się z Andrzejem, tyle że tego postępu raczej nie zatrzymamy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermes Posted May 20, 2018 Author Report Share Posted May 20, 2018 Jutro dzwonie do Pana Marka i zobaczymy co powie. Trzymajcie kciuki!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermes Posted May 21, 2018 Author Report Share Posted May 21, 2018 Nowa pompa leży w serwisie. Pan Marek czeka na akceptacje gwarancji w Bratysławie. Moto powinno być gotowe w tym tygodniu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ertek Posted May 21, 2018 Report Share Posted May 21, 2018 Powiem ci Hermes że cierpliwości ci nie brak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermes Posted May 23, 2018 Author Report Share Posted May 23, 2018 Dziś rano zadzwonił Pan Marek - moto do odbioru. Zaraz jade! Zobaczymy co bedzie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermes Posted May 23, 2018 Author Report Share Posted May 23, 2018 Moto odebrane. Jeździ! Pozdro z trasy! Wysłane z mojego Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
dudek Posted May 23, 2018 Report Share Posted May 23, 2018 albo dalej jezdzisz albo czekasz na asisstance :D pochwal sie co w koncu bylo :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermes Posted May 23, 2018 Author Report Share Posted May 23, 2018 Właśnie wróciłem :P Numer assisstanca mam zapisany w razie W :P Padła pompa paliwa. Jak sie zagrzała to malało ciśnienie paliwa i moto gasło... Link to comment Share on other sites More sharing options...
umiar Posted May 24, 2018 Report Share Posted May 24, 2018 No i pięknie. A pytałeś o te akcje serwisowe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now