Skocz do zawartości

Michelin Anakee Adventure


Hermes

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Wróciłem z Norwegii na tych oponkach cały i bez przykrych przygód. Od momentu założenia do teraz nawinąłem na nich prawie 9000 km, z tego ~80% we dwie osoby obładowanym motocyklem.

 

Suchy asfalt: Opony bardzo dobrze kleją się do drogi. Zero uślizgów. Zakręty pokonuje się pewnie. Przy prędkościach autostradowych/przelotowych oponki równo się prowadzą bez wibracji i wężykowania. Nowe opony (zwłaszcza tył) są mocno okrągłe, przez co motocykl z łatwością leci na bok. Na początku motocykl prowadzi się trochę z niepokojem, ale jak się do tego przyzwyczaimy to jest większa frajda w zakrętach.

Mokry asfalt: Po mokrym jeździłem asekuracyjnie, bez głębszych złożeń w zakrętach. Jednak podczas całej wycieczki norweskiej, gdzie często napotykałem deszcz, nie zdarzyły się żadne uślizgi. Raz tylko przy ruszaniu z pod świateł na białej mokrej linii tylne koło troszkę zaczęło latać, ale szybko opanowałem sytuację.

Mokra glina/lekkie błotko: opony żyją swoim życiem, jadą tam gdzie aktualnie największy spadek, motocykl ucieka na wszystkie strony.

Szuter/lekko kamienista droga: można całkiem komfortowo przejechać po takiej drodze. Szału nima, ale z tymi oponkami da radę zaliczyć lekki offroad.

 

Minusy:

- cena

- przy prędkościach powyżej 80 na nierównościach/lekko pofalowanej drodze, gdy opona jest dobijana do asfaltu, tył potrafi trochę szumieć. Nie jest to jakiś głośny, jednostajny szum, ale mimo wszystko, trochę ją słychać. Nowa opona szumi głośniej niż już częściowo zużyta (albo ja się po prostu przyzwyczaiłem).

 

Zużycie (mm bieżnika na środku opony):

nowe: przód 3mm, tył 6.5mm (błąd pomiarowy)

po 9000km: przód 2mm, tył 3.8mm (błąd pomiarowy)

 

Tył aktualnie wygląda tak:

 

20190709085e4e68fbaa3463dd9c98cf834d623ae9.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

dziękuję bardzo za opinie, napisz proszę czy przednia opona nie powoduje drgań na kierownicy, czy te szumy są znaczne (ogólnie czy opony są głośne ) występują tylko na nierównościach czy na normalnym podłożu (równym asfalcie ) również ?  Może zauważyłeś przy zmianie jak wchodzą na felgę czy są sztywne i jest z nimi problem  (chodzi o ew. wymianę w trasie).

Na zdjęciu nie widać dokładnie czy bieżnik wyciera się  w miarę równomiernie czy sam środek i wreszcie jak się one mają do poprzedniego modelu  Anakee 2 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednia opona nie powoduje większych drgań niż wcześniej użytkowane Anakee 2 i nie szumi (przynajmniej bardziej niż A2). Co do tyłu, nie powiedziałbym, że jest to jakieś głośne szumienie. Kiedyś jeździłem na tkc70, Adventure tył jest od nich cichszy. Szum nie jest stały, pojawia się najczęściej przy dociążeniu opony lub w lekkich złożeniach. Może jakby pobawić się ciśnieniem opony, problem udało by się zminimalizować. Na prostej, równej drodze nie słychać tego szumu. Opony zakładał mi wulkanizator, więc nic nie powiem o ewentualnej sztywności. Co do zużycia bieżnika, tył trochę się spłaszczył, widać gołym okiem i trochę już czuć w jeździe. W tych 9000km zrobionych na oponach, bardzo dużo było prostych autostradowych przelotów z max zapakowanym moto, więc jakieś uzasadnienie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam, prejechałem ok. 5 tys. Oponka na suchym na szosie i w terenie w porządku, ale w mokrym terenie tragedia, a na mokrej szosie na białym i smole też tragedia, anakee III były w tych warunkach trochę lepsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Po Norwegii przyszedł czas na Grecję na tych samych oponkach. Na wyjeździe nawinąłem około 5500km.
Obserwacje:
1. Wróciłem na tych samych oponach.
2. Zdarzały się lekkie bezdroża (szuter, lekki kamień, droga gliniana z lekkim błotkiem), które utwierdziły mnie w przekonaniu, że opony dają radę w lekkim terenie.
3. Dosyć często przemierzałem górskie, kręte drogi z ostrym asfaltem. Miększe boki opony kleją się do drogi. Zauważyłem też niestety, że boki szybko zaczynają znikać - do tego stopnia, że robi się uskok między środkiem opony (mieszanka twarda) a bokami opony. Motocykl przestaje się pewnie prowadzić w ostrzejszych zakrętach, zaczyna spadać przy troszkę głębszych złożeniach. Wcześniej tego problemu nie zauważyłem pewnie dlatego, bo grecki asfalt potrafi być bardzo ostry i Grecja jest pełna zakrętów, stąd znacznie częściej będziemy docierać boki opon niż np w Polsce czy Norwegii. Pytanie jak wyglądałyby te opony np po tygodniu jazdy w Alpach.
4. Po Norwegii tylna opona była trochę spłaszczona. Teraz z powrotem jest okrągła :).
5. Na suchym asfalcie ciągle na plus - na prostych stabilnie, w zakrętach pewnie bez niespodzianek (póki mamy boki opon).

 

Ostatnio nauczyłem się obsługiwać suwmiarkę 🙂 , podane mm bieżnika w poprzednich postach są błędne. W najbliższych dniach wrzucę poprawione wartości.

Do tej pory nawinąłem na Anakee Adventure 18.5kkm. Tył powoli się kończy, może jeszcze kilka kkm. Przodu jeszcze jest dosyć sporo, obecnie kręcę się wokół komina i docieram środek opony.

 

20190930388f779fcea485d6268950826924ea16d3.JPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje informację są bardzo przydatne, sam używam tych opon. Napisz proszę przy okazji aktualizacji pomiarów opon przy jakim mniej więcej przebiegu zauważyłeś zużycie boków, które to powoduje mniej pewne prowadzenie w złożeniach. No i daj znać jak sprawa ma się z hałasowaniem opon w odniesieniu do nowych :)

Cześć, dziękuję z góry.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Nowe opony: przód ~4.9mm, tył ~8.2mm

Po 18.5 kkm: przód ~3.5mm, tył ~4mm

 

Wysokość bieżnika mierzona na środku opony.

 

Dysproporcje w użyciu boków vs środek opony zauważyłem przy około 16 kkm.

Hałasowanie ustało być może przez ubytek połowy bieżnika na tyle. W przyszłym sezonie założę nową oponę na tył to zweryfikuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dziękuję bardzo za istotne informację.

Mam te opony założone na moto, zrobiłem na nich 5k km i jestem bardzo zadowolony. Na suchym asfalcie trzymają bardzo dobrze, na mokrym bardzo dobrze, szutry nie mam dużego doświadczenia ale nie miałem żadnych niemiłych niespodzianek. 

Co do minusów to cena, dostępność w wymiarze 18" no i ten szum, który na początku był bardzo dokuczliwy, teraz jest słyszalny ale już mniej (lub przyzwyczajenie) :)

Polecam te opony, wygląd bieżnika jest świetny, opony te posiadają wzmocnienia na bokach co jest odczuwalne przy złożeniach, czuć oparcie przy przechyleniu na tych wzmocnieniach i co za tym idzie komfort w zakrętach (to takie moje odczucie ale nie jeździłem na wielu rodzajach opon, więc może to norma).   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.