Skocz do zawartości

Honda Africa Twin DCT


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Honda Africa Twin (CRF 1000) 2017 r. wersja z automatyczną skrzynia biegów DCT

 

Zakupiłem motocykl na początku sezonu 2019 r. i przejechawszy nim ok 10k km napiszę tutaj moje spostrzeżenia na temat tego motocykla. Chciałbym tu pominąć takie wady i zalety Hondy, o których już dużo w necie i napisać co nie sprawdziło się u mnie w odniesieniu do potocznych opinii na temat CRF.

Wiadomo, królowa wśród motocykli jest tylko jedna Africa, natomiast z królem to już jest różnie …  🙂

Ale do tematu, królowa ma dużo zalet bo inaczej nie byłaby królową ale także ma swoje wady.

 

Zawieszenie o  dużym skoku działające bardzo dobrze choć tu można zauważyć kilka niedoskonałości. Działa poprawnie przy wadze kierowcy nie przekraczającej wagi brutto 100 kg. Jeżeli waga jest większa i zazwyczaj jedziesz obładowany trzeba pomyśleć o wymianie sprężyn na twardsze, zarówno tył jak i przód. Ja raczej nie planuje. Jeżeli przedni zawias jest źle zestrojony ma tendencję do „gubienia się” przy prędkości 60-70 km/h na asfalcie co czuć jako drgania wzdłużne od koła.

Spalanie mile mnie zaskoczyło, u mnie to średnio 4,9 l ale przy spokojnym i średnim tempie (ustawienie skrzyni na sport 2), natomiast już przy szybkościach autostradowych nie jest dobrze bo wychodzi ok. 5,9 l. (pomiary uzyskane przy przelotach bez pasażera i ze średnim bagażem kufer centralny 48 l i rolka) spalanie obliczane z tankowania nie z komputera. Przed zakupem byłem zaniepokojony opiniami, iż wysokie spalanie Afryki 5,5 - 6 l i mały 19 l bak daje mizerny zasięg, niepotrzebnie, przy spalaniu 4,9 l mam zasięg może nie GS-owy ale jak dla mnie całkiem niezły 380 km.

Pojawiał się zarzut w stronę Afryki z pierwszego wypustu, iż rdzewieje nieznacznie rama i szprychy, u mnie nie stwierdziłem ale posiadam model z końca produkcji pierwszego wydania, więc możliwe jest, że zostało to poprawione.

Co do mocy, piszą, że za mało. Na papieże to 95 KM i 98 Nm ale dostępne od niskich obrotów przez co odczuwalna moc jest większa, dla mnie to plus, nie lubię kręcić motocykla bo to turystyk a nie sport. Na plus również można zaznaczyć praktycznie całkowity brak oddawania ciepła/gorąca między nogi J a mocy wg mnie nie brakuje przy moim stylu jazdy.

Motocykl pomimo przedniego 21” koła prowadzi się znakomicie lecz wymaga przeciwskrętu co wg mnie jest świetnym sposobem ich pokonywania (w poprzednim moto Suzuki Dl 650 nie musiałem stosować przeciwskrętu tak często). Jest wręcz stworzony do jazdy na stojąco, no i ten dźwięk ….. 👍

Dętki w kołach. Osobiście wolałbym felgi i opony bezdętkowe. Kupiłem i założyłem grubsze dętki i jeżdżę z butelką sprayu do szybkiej naprawy w razie przebicia aby dojechać do serwisu. Felgi można przerobić na bezdętkowe, opony już takie mam ale trzeba to zrobić.

Pozycja za kierownicą dla mnie jest bardzo wygodna, kanapa również choć przy moim wzroście 191 cm mogłaby być 2 cm wyższa. Na Afryce mogę przejechać 500-600 km na raz co na DL-u nie będąc już młodzikiem nie było łatwe.

No i automat. Tyle samo jest zwolenników co przeciwników, dla mnie to rozwiązanie, które Honda dopracowała już bardzo dobrze, stanowi same plusy. Tak potrafi czasami, bardzo rzadko, zmienić
w zakręcie bieg, ale jest to do przewidzenia i dzieje się to tylko przy małych prędkościach. W korku nie zrobi się prze gazu z DCT tego brakuje. Następny motocykl też będzie z automatem.

 

To tyle, jeżeli ktoś potrzebuje jakiś innych informacji na temat tego modelu, chętnie się podzielę.

Pozdrawiam Tomek

Edytowane przez Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.