Jump to content

masosz

Zarejestrowani
  • Content Count

    83
  • Joined

  • Last visited

About masosz

  • Rank
    Jedzie na dwójce

Profile Information

  • Motocykl
    Suzuki DL 650 AL1

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nowe opony: przód ~4.9mm, tył ~8.2mm Po 18.5 kkm: przód ~3.5mm, tył ~4mm Wysokość bieżnika mierzona na środku opony. Dysproporcje w użyciu boków vs środek opony zauważyłem przy około 16 kkm. Hałasowanie ustało być może przez ubytek połowy bieżnika na tyle. W przyszłym sezonie założę nową oponę na tył to zweryfikuję.
  2. Po Norwegii przyszedł czas na Grecję na tych samych oponkach. Na wyjeździe nawinąłem około 5500km. Obserwacje: 1. Wróciłem na tych samych oponach. 2. Zdarzały się lekkie bezdroża (szuter, lekki kamień, droga gliniana z lekkim błotkiem), które utwierdziły mnie w przekonaniu, że opony dają radę w lekkim terenie. 3. Dosyć często przemierzałem górskie, kręte drogi z ostrym asfaltem. Miększe boki opony kleją się do drogi. Zauważyłem też niestety, że boki szybko zaczynają znikać - do tego stopnia, że robi się uskok między środkiem opony (mieszanka twarda) a bokami opony. Motocykl przestaje się pewnie prowadzić w ostrzejszych zakrętach, zaczyna spadać przy troszkę głębszych złożeniach. Wcześniej tego problemu nie zauważyłem pewnie dlatego, bo grecki asfalt potrafi być bardzo ostry i Grecja jest pełna zakrętów, stąd znacznie częściej będziemy docierać boki opon niż np w Polsce czy Norwegii. Pytanie jak wyglądałyby te opony np po tygodniu jazdy w Alpach. 4. Po Norwegii tylna opona była trochę spłaszczona. Teraz z powrotem jest okrągła :). 5. Na suchym asfalcie ciągle na plus - na prostych stabilnie, w zakrętach pewnie bez niespodzianek (póki mamy boki opon). Ostatnio nauczyłem się obsługiwać suwmiarkę , podane mm bieżnika w poprzednich postach są błędne. W najbliższych dniach wrzucę poprawione wartości. Do tej pory nawinąłem na Anakee Adventure 18.5kkm. Tył powoli się kończy, może jeszcze kilka kkm. Przodu jeszcze jest dosyć sporo, obecnie kręcę się wokół komina i docieram środek opony.
  3. To co Pany, kto się pisze na zlocik za tydzień 27-29.09, okolice Biłgoraju, Zamościa. W internetach jakieś chatki są dostępne.
  4. Może jakaś lokalizacja między Sandomierzem a Zamościem ? Albo Hel.
  5. Przednia opona nie powoduje większych drgań niż wcześniej użytkowane Anakee 2 i nie szumi (przynajmniej bardziej niż A2). Co do tyłu, nie powiedziałbym, że jest to jakieś głośne szumienie. Kiedyś jeździłem na tkc70, Adventure tył jest od nich cichszy. Szum nie jest stały, pojawia się najczęściej przy dociążeniu opony lub w lekkich złożeniach. Może jakby pobawić się ciśnieniem opony, problem udało by się zminimalizować. Na prostej, równej drodze nie słychać tego szumu. Opony zakładał mi wulkanizator, więc nic nie powiem o ewentualnej sztywności. Co do zużycia bieżnika, tył trochę się spłaszczył, widać gołym okiem i trochę już czuć w jeździe. W tych 9000km zrobionych na oponach, bardzo dużo było prostych autostradowych przelotów z max zapakowanym moto, więc jakieś uzasadnienie jest.
  6. Wróciłem z Norwegii na tych oponkach cały i bez przykrych przygód. Od momentu założenia do teraz nawinąłem na nich prawie 9000 km, z tego ~80% we dwie osoby obładowanym motocyklem. Suchy asfalt: Opony bardzo dobrze kleją się do drogi. Zero uślizgów. Zakręty pokonuje się pewnie. Przy prędkościach autostradowych/przelotowych oponki równo się prowadzą bez wibracji i wężykowania. Nowe opony (zwłaszcza tył) są mocno okrągłe, przez co motocykl z łatwością leci na bok. Na początku motocykl prowadzi się trochę z niepokojem, ale jak się do tego przyzwyczaimy to jest większa frajda w zakrętach. Mokry asfalt: Po mokrym jeździłem asekuracyjnie, bez głębszych złożeń w zakrętach. Jednak podczas całej wycieczki norweskiej, gdzie często napotykałem deszcz, nie zdarzyły się żadne uślizgi. Raz tylko przy ruszaniu z pod świateł na białej mokrej linii tylne koło troszkę zaczęło latać, ale szybko opanowałem sytuację. Mokra glina/lekkie błotko: opony żyją swoim życiem, jadą tam gdzie aktualnie największy spadek, motocykl ucieka na wszystkie strony. Szuter/lekko kamienista droga: można całkiem komfortowo przejechać po takiej drodze. Szału nima, ale z tymi oponkami da radę zaliczyć lekki offroad. Minusy: - cena - przy prędkościach powyżej 80 na nierównościach/lekko pofalowanej drodze, gdy opona jest dobijana do asfaltu, tył potrafi trochę szumieć. Nie jest to jakiś głośny, jednostajny szum, ale mimo wszystko, trochę ją słychać. Nowa opona szumi głośniej niż już częściowo zużyta (albo ja się po prostu przyzwyczaiłem). Zużycie (mm bieżnika na środku opony): nowe: przód 3mm, tył 6.5mm (błąd pomiarowy) po 9000km: przód 2mm, tył 3.8mm (błąd pomiarowy) Tył aktualnie wygląda tak:
  7. Takie sobie kupiłem https://www.amazon.de/gp/product/B07MJBDD5K/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 . Bezproblemowa, szybka dostawa do Polski. Póki co podłączyłem do niego telefon... i sie naładował
  8. Na amazon.de pełno tego jest. https://www.amazon.de/Starthilfe-TACKLIFE-Dieselmotor-Autobatterie-Taschenlampe/dp/B07L95HCN9/ref=pd_rhf_dp_s_cr_simh_1_8?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B07L95HCN9&pd_rd_r=87060a92-68f7-4861-9345-f71ea09055bc&pd_rd_w=V8wrN&pd_rd_wg=wFnh7&pf_rd_p=52732568-4f2f-424d-a2f5-b2efe8e3cde1&pf_rd_r=95F93Q712MH4KEJMHFBR&psc=1&refRID=95F93Q712MH4KEJMHFBR Tylko nie wiem jak z wysyłką do PL.
  9. Tak wyglądają w realu: Mam nadzieję, że godnie zastąpią wysłużone Anakee 2.
  10. Traska ze zlotu jak kogoś interesuje https://1drv.ms/u/s!AoTV6CpfsMNLg-AwE6bc6J_99VVCqA
  11. Było mega ciekawie. Warmia i Mazury bardzo piękne. Powrót też na plus, tylko te ostatnie 100km dały w kość.
  12. Cześć Leszku. Z ciekawości, ile trwa sezon motocyklowy w okolicach Geilo ?
  13. Odpisał człowiek z ostatniego linku: Tak, jest dostepny. 1200zl do 3 dni
×
×
  • Create New...

Important Information

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.