Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. //Wydzieliłem do osobnego tematu. @Dondi z tego co pamiętam ma Cardo od dłuższego czasu
  3. Last week
  4. Mój test Cardo Sho-1 dedykowany do Shoei Neotec, kupiony za 445zl na plantro.pl Zaktualizowałem mu fabryczny soft, naładowałem baterię i podłączyłem do iPX. Niestety aplikacja do aktualizacji nie działa na nowym systemie Apple i musiałem to zrobić na starym 10 letnim macbooku. Po testach mam mieszane uczucia, bo najlepiej działa radio czysto i bez szumów. Rozmowa tel jest słaba, ja słyszę dobrze, ale są szumy i mikrofon zbiera słabiutko. Wszyscy rozmówcy mi zgłaszali, że mnie nie słychać, albo urywa końcówki słów, zasięg GSM pełny, telefon pół metra od zestawu. Interkomu nie testowałem, bo mam ten pojedynczy zestaw. I najgorsze na koniec, słuchanie muzyki przez BT z telefonu. Jak wyciszę muzyczkę lub jest pauza pomiędzy piosenkami wówczas strasznie szumi, co wycisza się dopiero po przełączeniu na interkom, albo radio. Ogólnie jestem coraz bliżej decyzji o zwrocie. Przy okazji mój stary chińczyk (Easy Talkie R4 z pilotem na kierownicy) działa bez zarzutu, bez szumów, a mikrofon zbiera tak jak ten z telefonu. Jest nie do poznania, że gadam z kasku w czasie jazdy (do około 80kmh). Jedyny minus to bateria która po tylu sezonach wytrzymuje raptem 3-4h na ciągłym słuchaniu muzyki na wysokiej głośności (używam jednocześnie selektywnych stoperów, które wyciszają męczący szum wiatru). Może wymienię mu baterię i przedłużę mu tym samym funkcjonowanie... Na plus dla Cardo jest kontakt telefoniczny Pani z Obslugi, która pomogła mi przejąć niełatwą procedurę rejestracji i aktualizacji fabrycznego oprogramowania. Ona tez zwróciła mi uwagę, że ten model jest już stary a mój iPhone X to aktualna technologia i mogą się gryźć. Jeśli ktoś ma dobrze przetestowane urządzenie BT do kasku, to proszę o info.
  5. https://sw-motech.com/en/bike/KAWASAKI/Z650/2016/ER650H-HA2/products/navigation/GPS+mount/4052572031544.htm Takie coś sie dopina do tego uchwytu A potem przykrecasz tam navi
  6. W Yamasze TW 125 zaczął się zawór wydechowy nie domykać gdzieś po przebiegu 55 tys km. Został naprawiony. Po przebiegu 50 tys km wymieniłem pierścienie aby mniej palił oleju pomogło na 1 tys km a później już lawinowo żłopał olej. Po przebiegu 60 tys km urwał się zawór zablokował tłok i rozwalił silnik ale to już nie mi. Kilka razy już byłem na wschodzie od naszego kraju. Ale innym motocyklem większym i terenowym. Przez 3 lata przejechałem poza granicami naszego kraju 55-60 tys km. W przyszłym roku planuję pojechać na wschód motorowerem (nie napiszę na razie gdzie). Jak się uda to będę pierwszym Polakiem który tego dokonał.
  7. Przypomniałeś mi tą historią, jak spaliśmy wysoko w górach Rodniańskich i kolega, który nie spotkał wcześniej wulkanizatora, zostawił sobie menażkę po kolacji zaraz obok namiotu. Tak na wysokości głowy. W nocy odwiedził nas miś, który szukał jedzenia. Obudził całą naszą czwórkę, a właściwie to nie miś, tylko psy pasterskie, które go odstraszały. Całe szczęście, że spaliśmy na skraju hali i one tam były, bo nie wiem jakby się to skończyło . Kolega rano miał menażkę idealnie wyczyszczoną, ale za to majtki do prania :P.
  8. https://www.heidenautires.com/product/k60-scout/ Na oponach zrobiłem około 2000km. Wcześniej ujeżdżałem w DLu Anakee II i Dunlop Trailmaxy. W terenie Scouty dystansują poprzedniczki. Na szutrach, lekkich kamieniach, w koleinach motocykl prowadzi się nad wyraz pewnie, przynajmniej w porównaniu do poprzednich opon. Świetnie spisuje się zwłaszcza przód, który po prostu wgryza się w podłoże i wybacza wiele błędów kierownika. Suchy asfalt... są ok. W zakrętach raczej bez niespodzianek, niewiele ustępują Anakee II. Na prostych odcinkach tak do 100 km/h też stabilnie. Powyżej 100, znowu w porównaniu do A2, pewność prowadzenia znacząco maleje. Hałas - są znacznie głośniejsze od A2, lubią sobie pobuczeć, ale niestety szczegółów już nie pamiętam.
  9. Earlier
  10. O kucze, podziwiam Takie moto jest fajne do miasta i do nauki. Żeby dalej gdzieś pojechać to mimo wszystko brak mocy i wygody jest troszkę uciążliwa. Jakieś awarie miałeś? Czy sprzęt raczej bezobsługowy. Planujesz coś większego?
  11. Kurcze, dziwna sprawa - na necie nic nie można znaleźć.
  12. Mógłby ktoś wytłumaczyć co to jest za uchwyt? Czy jest to jakiś standard , ewentualnie co można by do tego wpiąć? Kamerkę sportową , telefon też? Gdyby mógł robić za uchwyt do fona to świetnie schował by się za szybką, którą ostatnio nabyłem. https://sw-motech.com/en/bike/KAWASAKI/Z650/2016/ER650H-HA2/products/navigation/GPS+mount/4052572042298.htm Szukałem po google ale nic nie znalazłem. Pod hasłami np: QUICK-LOCK gps mount.
  13. Od pół roku na Włoszce. Bardzo dobre trzymanie w zakrętach jak na ten typ opon. Świetne na szutry, ziemię. Niestety na głębokim błocie nie dają rady, no ale to nie kostka. Jak na razie ciężko coś powiedzieć na temat szybkości zużywania się, bo za mało tras na twardym.
  14. Moje wspomnienia z jazdy motocyklem po Ukraińskich Górach. Gdy po całodziennej jeździe po górach na Ukrainie zaczęliśmy się motocyklami wspinać (tak to odpowiednie słowo) w stronę połonin kolega obsługujący nawigacje zboczył z trasy. Wylądowaliśmy w bukowym jarze. Wydostanie się z niego zajęło nam około godziny. Na pół godziny przed zachodem słońca dotarliśmy do malutkiej polanki. Wtedy usłyszałem głos, nie niebyła to głos z nieba tylko znajomy się odezwał. -idealne miejsce na biwak. -A no tak-Przyznałem rację. -Rozbijaj się szybciej bo już słońce zachodzi, a jutro będziemy na szczycie- dodał. 30 min później. -Te.. a co ci ten wulkanizator mówił na temat niedźwiedzi? Zapytał -No że trzeba uważać bo są i żeby żarcia nie trzymać przy namiocie oraz żeby rozłożyć szmatki nasączone benzyną w pewnej odległości od namiotu.- A czemu się pytasz dodałem. -No wiesz jesteśmy w górach gdzie występują niedźwiedzie, jest wczesna jesień, okres wzmożonego żerowania tych ssaków a my stoimy na środku jedynych malin i jeżyn jakie po drodze widziałem. A więc przypomnij sobie wszystko co ci powiedział i zacznijmy to robić. Wtedy uświadomiłem sobie że boje się niedźwiedzi. Rzekłbym że był to niemal pierwotny strach, nigdy nie bałem się tak przed niczym i nikim. Pierwsze co zrobiłem to zacząłem szukać drzewa na które da się wejść, na wszelki wypadek. Taaa.... same 20 letnie świerki i to z gałęziami tak gęstymi że tylko wiewiórka jest się w stanie przecisnąć. Następnie....... nic nie zrobiłem bo jedynie co mogłem zrobić to wyciągnąć scyzoryk o ostrzu 7cm. Gdy udało mi się jakimś cudem zasnąć, budziły mnie koszmary o podobnej tematyce a mianowicie niedźwiedź mnie gonią ja uciekam , on mnie dopada i zaczyna na żywca zjadać. Wiesz nie wieże w reinkarnację ale wtedy zacząłem wierzyć że chyba w poprzednim żywocie skończyłem w paszczy niedźwiedzia. Sam po prostu nie wiedziałem skąd u mnie taki lęk powstał. Na szczęście parę godzin później nastał słoneczny ranek i dał poczucie bezpieczeństwa. Uświadomiłem sobie że ten lęk był w głównej mierze bezpodstawny, i w sumie sam się nakręciłem ale co zrobić jak już wyobraźnia zaczyna działać. Jednak nadszedł czas wyjazdu z obozowiska i powoli oraz mozolnie zaczęliśmy wjeżdżać na połoniny. Zanim wjechałem na grzbiet to standardowo leżałem parę razy. Czasem podjazdy były tak strome że podnosiło mi przednie koło. Ucieszył mnie moment gdy zaczęliśmy zjeżdżać z góry. Po pewnym czasie spędzonym na ześlizgiwaniu się i ciągłym hamowaniu oboma hamulcami, dojechaliśmy do wioskowego sklepu. A w nim ludzie się nas pytają skąd przyjechaliśmy. To odpowiadamy że z góry i tam też spaliśmy. -A to niedźwiedzie was nie odwiedziły? Zdziwiony zapytał jeden z konsumentów piwa. -Nie ani jeden. Odpowiedział kolega i dodał. -Tam chyba niema niedźwiedzi. Wśród miejscowych zapadła konsternacja popatrzyli się na siebie i... Ryknęli głośnym śmiechem -Ty Wania słyszałeś oni mówią że tam niema niedźwiedzi, u góry niema niedźwiedzi hahahahaha -Już dawno takiego dobrego kawału nie słyszałem. Odpowiada Wania. Cały sklep ryczy ze śmiechu jakby usłyszeli najlepszy kawał w życiu. Ja stoję jak głupi patrzę się na kolegę a kolega na mnie. Po tym spotkaniu obiecałem sobie że już więcej na tej wycieczce nie będę spał wysoko w górach. A że powoli zjeżdżaliśmy z gór i kierowaliśmy się do granicy z Rumunią to i miasteczek przybywało, dając okazję do spotkania jakiś jadłodajni. Wyśnił nam się schabowy, (może nie tyle mi co kolega tak sugestywnie opowiadał o złocisto brązowej panierce, świeżych ziemniaczkach posypanych koperkiem i mizerii ze świeżych cieniutko krojonych ogórków). Wizja która jawiła mi się wtedy w głowie była tak sugestywna że stwierdziłem iż pchanie motocykla na zmianę z leżeniem pod nim może poczekać i czas napełnić brzuch MIĘSEM. Kolega potrafi bardzo obrazowo opowiadać i to do tego stopnia iż zapomniałem o tym że na jesień niema świeżych ogórków a już na pewno tych młodych i zapaliłem się do pomysłu. Gdy przejeżdżaliśmy przez dużą wieś, znajomy jadący przede mną nagle zaczął ostro hamować, przywaliłem mu wtedy w migacz. Na szczęście w motocyklach enduro migacze są bardzo giętkie. On tylko rzucił okiem czy nie urwany i prawie pobiegł do budynku w którym zauważył nalewaki do piwa. Jego smutna mina i wypowiedź -Nawet jebanej zapiekanki nie mają. Rozwiała moje płonne nadzieje na to iż był to bar. Dalsza podróż była początkiem drogi przez głód ludzi poszukujących ciepłej strawy. Od tamtej pory wiem że na Ukrainie prawie w każdym sklepie jest mały blat z nalewakami od piwa i co najmniej jeden stolik, co nie oznacza baru. Utwierdziły nas w tym przekonaniu kolejne sklepy. Dlatego zmieniliśmy taktykę i zaczęliśmy szukać barów, pewnie się zastanawiasz dlaczego nie restauracji. Ponieważ doszliśmy do wniosku że jeśli niema barów to tym bardziej restauracji. Kolejna duża wieś kolejny sklepik i nadal nic. Gdy okazało się że do zachodu słońca zostało 4 godziny, zaczęliśmy kierować się na jakieś większe miasteczko. Gdy tam dotarliśmy krzyknąłem. -JEST to on BAR!!! Jawił mi się wtedy niczym święty gral. Gdy zadowolony wchodziłem do tegoż przybytku a za mną znajomy, naszym oczom ukazały się ... obrusy na stolikach tak brudne że gdy miejscowi podnosili kufel rozlegało się głośne mlaśnięcie gdy obrus się odklejał. Goście wyglądali niczym żywcem skopiowani z okładki książki o Jakubie Wędrowyczu, Pilipiuka. Gumofilce, waciaki, papieros w gębie i te spojrzenia w naszą stronę... O ironio, wszyscy się do nas odwrócili, prócz barmana ( temu było widać tylko nogi gdy leżał na tapczanie w osobnym pomieszczeniu). Wzrok tych ludzi był niczym nie skrępowany i tak wścibski że poczułem się jak murzyn na dzikim zachodzie który wchodzi do baru na długo przed wojną secesyjną. A więc stoimy przed jakąś tablicą, na której są najprawdopodobniej ceny i wywiązuje się między nami taki dialog. -Ty co to może być to trzecie od góry- Zapytał kolega -Nie wiem skąd mam wiedzieć, nie umiem po ichniemu- Odparłem -To ty nie miałeś w szkole rosyjskiego?- zdziwiony dopytywał -A jak miałem mieć rosyjski kiedy nie dzieli nas nawet rok różnicy w wieku? W dodatku już 5 lat przed naszymi rocznikami nie uczyli Rosyjskiego! A przy okazji przypominam że jesteśmy na Ukrainie więc tam jest napisane po Ukraińsku- Ciągnąłem swój chwilowy wywód. -A umiesz po Ukraińsku? Dopytywał -A niby jakim cudem? Odparłem -No to skąd wiesz że na tej tablicy nie jest napisane po Rosyjsku. Odpowiedział tryumfując. Tak to był ostateczny argument który zakończył dyskusję. Postaliśmy jak jakieś dziwadła w tym barze i stwierdziliśmy że trzeba się naradzić na zewnątrz. Fakty były oczywiste za 1,5h będzie ciemno a my nie mamy nic do jedzenia, więc trzeba iść do sklepu i coś kupić. -Ale kupmy prawdziwe mięso takie wiesz jak, jak,... szynka najlepiej tylko wędzone.- Podrzucił myśl znajomy. Nie powiem spodobała mi się ten pomysł. Gdy godzinę później rozbijaliśmy namioty na lekko podmokłej łące byłem szczęśliwy że oto w końcu spróbuję mięsa. Kolega się postawił i kupił najdroższy kawałek mięsa jaki mieli w sklepie. Za 0,7 kg zapłacił coś koło 45 zł. A więc odkroił kawałek i.... Zaczyna żuć, żuć, żuć, żuć żuć.... Po minucie pytam się go. -Jak smakuje? -est cholelnie slony. Odparł dalej mieląc żuchwą. Odkroiłem sobie mniejszy kawałek i zacząłem go szarpać zębami. Tak był słony. W sumie to jak go gryzłeś czułeś tylko słoną pulpę w ustach. Do tego był tylko okopcony dymem. Więc de-facto jedliśmy na wpół surowe mięso tak słone że można było gotować na nim zupę nie dodając żadnej soli. Zjedliśmy tylko 1/3 i zabraliśmy się za takie serowe (wędzone) warkocze rzecz jasna w solance. Gdy po kolacji usta mi się tak pomarszczyły jak skóra 90-cio latka stwierdziłem iż czas się napić. Niestety mieliśmy tylko 0,7l wody na dwóch. Jakoś z tego wszystkiego zapomnieliśmy kupić wodę. Wiele razy tej nocy budziłem się z powodu przemożnego uczucia pragnienia. A rankiem skierowaliśmy się w stronę Rumuńskiej granicy.
  15. Znalazłem profil dżonego na youtube tam zamieścił 2 filmiki jeden z tego co widzę jest z Białorusi i Rosji a drugi z dalszej części czyli z Gruzji i Armeni
  16. Przejechałem tym motocyklem 14 tyś km w ciągu jednego roku. Jeździłem nim po torze motocrossowym po lasach łąkach, plaży nad morzem(wielokrotnie), raz nawet wybrałem się nad morze śródziemne. Najwięcej rzecz oczywista jeździłem na asfalcie. Myślę iż mogę się wypowiedzieć na temat tego motocykla. Motocykl przez niektórych nazywany plażowym enduro. Ta nazwa jest całkowicie błędna ten motocykl się nie nadaje do jazdy po piachu gdyż jest za słaby. Na suchej plaży pojedziemy na 1 biegu odpychając się nogami a 2 bieg włączymy tylko na mokrym piachu. W teren ten motocykl także się nie nadaje. Jeśli zjedziemy z utwardzonej drogi gruntowej to pierwsze zastrajkują opony. Niema opon czysto terenowych do tego modelu a pseudo terenowe kosztuję około 550zł (taka sama cena jak przy oponach szosowych). Drugie co zastrajkuje to silnik i amortyzatory. Amortyzatory nie są przystosowane do pokonywania większych wybojów powyżej 30km/h potrafią dobić. Silnik jest po prostu zbyt słaby aby podjeżdżać pod nie utwardzone górki i jeździć po kopnym piachu oraz polach. Czasem dziennie na tym motocyklu pokonywałem 700-750km przy 70km/h czyli średnia wynosiła 50km/h. Siedzenie w tym motocyklu nauczyło mnie wielokrotnie zmieniać pozycję podczas jazdy gdyż ból tyłka był tak wielki że uniemożliwiał przemieszczanie się na tym jednośladzie. Mały ból tyłka pojawia się po przejechaniu 40-50km a duży po 100km. Motocykl trzeba dość mocno "nakłaniać" aby wszedł w zakręt. Nie nadaje się do podroży we dwoje niema zbytnio miejsca dla pasażera i jest jeszcze bardziej nie wygodnie. Bez ingerencji spawarką i rurami niema szans na zamocowanie kufrów bocznych, jest za to miejsce do w miarę łatwego montażu kufra centralnego (oczywiście jeśli masz smykałkę do majsterkowania) Jeśli ważysz wraz z rzeczami 70kg twoja kobieta (z odzieżą) 50 kg i do kufra wrzucicie 10kg to wiedz że yamaha tw 125 będzie dobijać na większych asfaltowych nierównościach (amortyzatory miałem w pełni sprawne) Prędkość przelotowa to 70km/h obroty wtedy wynoszą 7000. Prędkość maksymalna 105km/h pod lekkim jeźdźcem bez wiatru. (jeśli pokazuje więcej to znaczy że licznik oszukuje.) Nie kupujcie wersji które w dobrą pogodę nie wyciągnie 105 jeśli jedzie 90 znaczy że silnik niema kompresji i trzeba zrobić remont. Były wersje zdławione do 80km/h. W tym motocyklu po przebiegu 50-60 tyś km. Trzeba robić remont gdyż spalanie oleju potrafi dojść do 0,5l na 1000km. Pierwsze i tak padają głowice. Często nie wiedzieć dlaczego zawór wydechowy się nie domyka. Podsumowując jeśli masz 160-185cm wzrostu i ważysz do 100kg oraz jeździsz po mieście jest to motocykl dla ciebie. Potrafi bez problemu zjechać po schodach, niskie krawężniki bierze z marszu a jak go postawisz na koło to i 20 centymetrowy weźmie. Dzięki szerokim oponą jest to motocykl stabilny dobrze prowadzi się w zakrętach lecz trzeba użyć siły. Dzięki rzadko spotykanym oponą w tej klasie przyciąga wzrok. Żadnego wyścigu spod świateł nie wygramy chyba że z cinquecento 700 ale do normalnego ruchu drogowego moc wystarczy. Jeśli chcesz zjechać poza drogi gruntowe to nie kupuj tego motocykla jeśli chcesz szybko przemieszczać się z punktu A do punktu B to ten motocykl też się nie nadaje. Natomiast jeśli w twoim mieście właśnie zaczęli remont i wszystko się po korkowało a skróty prowadzą przez plac budowy nadrzeczne bezdroża i zakorkowane ulice to jest to motocykl dla ciebie.
  17. Ma ktoś jakieś doświadczenie z Pirelli Scorpion Rally STR ?
  18. Hermes

    Quadro 4

    Nieźle! Dawaj relacje!
  19. Warto sprawdzić czy standard ładowania się zgadza „qi” powinno być inaczej może uszkodzić baterię, albo zbytnio podgrzewać. Do tego uchwytu quad lock z dedykowanym etui używam po prostu kabelka oryginalnego do ładowania. Oni tez maja w ofercie uchwyt z ładowarką bezprzewodową. Z doświadczenia wiem, że szybciej ładuje się jednak kabelkiem. W QC ukryłem kabel pod plastikami kierownicy :)
  20. Spoko opcja. U mnie w tym chińskim (a mam z ładowarką) w nawigacji jest słabszy zasięg - wydaje mi się, że może być spowodowane to polem magnetycznym gdy ładowara jest włączona.
  21. Używam takiego uchwytu: https://www.quadlockcase.eu/collections/shop-moto Świetnie się sprawdza z iP X, bardzo szybko zdejmuje się go z uchwytu, nawet w rękawiczkach, a etui jest płaskie, więc mieści się w kieszeni. Bardzo mocno się trzyma i po 8 tys km nie zawiódł ani razu.
  22. Pany, by wstawić zdjęcie z uploadera, ten wygenerowany kod trzeba skopiować, kliknąć w edytorze w niebieską inkonke (ostatnia w rzędzie po prawej stronie), w okienko wkleić kod i zatwierdzić
  23. Wstawię zrzucik z aukcji bo linki wygasają https://a.aliexpress.com/_U3JeB
  24. Obrazki coś się pokaszaniły. Daj znać jak to ładuje bezprzewodowo, czy wyrabia z prądem jako tako. Możesz link do aukcji wrzucić?
  25. Dzisiaj dotarł x-grip z ładowaniem bezprzewodowym , jest sporo większy od poprzedniego i nie wciska przycisków funkcyjnych w telefonie
  26. Dziękuję za mile komentarze. Do do przebiegów to robiłem od 200km do ponad 700km. Na północy dostaje się powera. Jeśli nie nastawiasz sie na zwiedzanie to spokojnie 500km dziennie da się zrobić. Zostaw sobie dzien lub dwa luzu na nieprzewidziane historie. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.