Jump to content
Sign in to follow this  
Hermes

Lark 43.3

Recommended Posts

Na początek opiszę moje doświadczenia z Lark'iem 43.3

Rok temu, przed wyprawą do Czarnogóry postanowiłem zaopatrzyć się w nawigację. Nie chciałem, od razu, rzucać się na głęboką wodę (wydawać kupe kasy na navi) więc po wielu przewertowanych stronach for, zdecydowałem się na kupno Lark'a 43.3 do którego zaaplikowałem Automapę Europa. Nawigację wsadziłem w wodoodporne etui, które miało mocowanie na kierownicę.

Trasę wyznaczyłem sobie korzystając z serwisu www.targeo.pl, ponieważ plik z wyeksportowaną trasą można wczytać w Automapie.

 

Generalnie nawigacja dobrze się sprawuje. Mogła by być troszkę szybsza, ale bidy nie ma. Jedyny problem był, kiedy słońce świeciło na futerał zza pleców - refleksy odbitych promieni słonecznych nie pozwalały dostrzec wyświetlanej trasy. Trzeba było się nieźle nagimnastykować, aby cieniem przysłonić navi.

Więcej minusów nie znajduję!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po powrocie z Alp troszkę zmieniłem podejście do Lark'a.

W górach często gubił zasięg po czym zdarzało się, że 30 minut nie wystarczyło by połączył się z satelitami ponownie. Wujka TomTom Rider nie miał z tym problemów.

Po wyjeździe z tuneli, mój Lark potrzebował DŁUŻSZĄ chwilę by skorygować moje położenie, gdzie TomTom po 15 sekundach był gotowy do wskazywania właściwego kierunku...

 

W związku z tym chyba będę szukał innego urządzenia.

Chyba że da się podpiąć zewnętrzną antenę? Słyszał ktoś coś o tym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bardzo, ale w latkach problemem jest wewnetrzna sntena, ktora od wibracji traci kontakt. Patentem na to jest przelutowanie jeszcze raz a potem zalakierowanie (ja tego nie robiłem, tylko kumpel- jemu pomoglo)

Jakiej mapy używasz? Bo ja z automapa na beckerze mialem podobnie- do totalnego zwisu włącznie. Na IGo nie bylo problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korzystam z Automapy, która bardzo mi odpowiada. Do tej pory nie zauważyłem tego problemu z traceniem zasięgu, lecz na przełęczach, winklach i dolinach była istna tragedia.

Poczytam o przelutowaniu tej anteny - może u mnie też pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie lepiej byłoby zmotać antenę zewnętrzną jak już będziesz dłubał?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukałem jakieś info na temat anteny zewnętrznej do Larka, ale nic nie znalazłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz BT to możesz zapodać uniwersalną antenę zewnętrzną i będzie hulać , tak robiłem z telefonem i nie było najmniejszych problemów.

- - - - - aktualizacja - - - - -

http://olx.pl/oferta/antena-odbiornik-gps-bluetooth-haicom-hi-408bt-CID99-ID5CWX1.html#6bfd888f30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otworzę larka i zobaczę jak antena się ma. Zalutuję na nowo kabelek i zobaczę jak będzie chodziła.

Zastanawiam się jeszcze nad zalaniem "dziurek" silikonem, by zrobić ją "waterproff"

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wyprowadź kabulek na zewnątrz i podłącz antenkę i po sprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło mi o to, że obecny odbiornik jest chowany gdzieś wewnątrz i nijak nie wylutuję go. A zewnętrznej nie mam jak podłączyć :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po co go wylutowywać ? Zostaw tak jak jest tylko dolutuj kabel z gniazdem wyciągnij na zewnątrz i po problemie. Był kiedyś taki temat na Elektrodzie poszukaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem o co Ci chodzi, ale nie mogę zlokalizować gdzie jest obecna antena. Płytka drukowana jest obudowana fragmentem. Wszystko jest tam SMD, wobec czego lipa straszna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.