Jump to content

PawełS

Zarejestrowani
  • Posts

    138
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Imię
    Paweł
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Płock
  • Motocykl
    BMW R1200 GS

PawełS's Achievements

Jedzie na dwójce

Jedzie na dwójce (3/8)

  1. Chcesz pojeździć na swoim motocyklu po czarnym lądzie? Umożliwimy Ci to. Oferujemy bezpieczny i ubezpieczony transport motocykla do//z Malagi. Przygotowanie tras, noclegów oraz dokumentacji fotograficznej z Twojego wyjazdu. Maroko to oddalone zaledwie o czternaście kilometrów od naszego kontynentu państwo. Zaskakuje swoją bogatą kulturą i pięknym krajobrazem. Kraj ten posiada niezwykle bogatą przeszłość, pozostałości z czasów rzymskich oraz perełki kultury Islamu, a na dodatek bezgraniczne piaski pustyni sprawiają, że czujemy się tu wyjątkowo. Znane na całym świecie targi w miejscowościach Fez i Marrakesz, przyciągają barwnymi dywanami, bibelotami i innymi pamiątkami, których nigdzie indziej nie można kupić. To kraj kontrastów, w którym możemy zarówno napić się Coca Coli z automatu w McDonaldzie, jak również wypić, zaparzoną podczas wyjątkowego rytuału, mocną kawę czy miętowa herbatę. Terminy : 07.10 - 16.10.2018 r Czas trwania: 10 dni Długość trasy w Maroku - ok. 3.200 km Miejsce rozpoczęcia i zakończenia motowyprawy: Malaga Koszty: - transport motocykla do/z Malagi w zależności od wagi – 3500 PLN - przygotowanie trasy, noclegów, pamiątkowa koszulka, naklejka, support - 500 PLN Pozostałe koszty po stronie uczestnika: - bilet lotniczy do Malagi w obie strony - ok. 200 euro - prom do Afryki, noclegi w hotelach ze śniadaniami - ok. 600 euro (motocykl + kierowca) - paliwo na trasie przejazdu - ok. 200 euro - wyżywienie - ok. 200 euro Kontakt: Paweł Seweryniak - 601 260 590, e-mail: [email protected]
  2. PawełS

    Bmw 1100 gs

    Jeszcze niedawno twierdziłeś, że jest nie do sprzedania ;). Ciekaw jestem co będzie następne ?
  3. Zbieramy ekipę i wieziemy motki do Malagi. Stamtąd promem dostajemy się do Maroka gdzie za parę tygodni będę po raz 10 ;).
  4. Nie zauważyłem, że linki już nie działają :(. Więcej fotek znajdziesz na moim FB: https://www.facebook.com/motowyprawycompl/ Nie wszędzie jest bezpiecznie. Poza tym nie wszędzie można się rozbijać. Sahara Zachodnia i Mauretania są obszarami gdzie jest bardzo dużo kontroli policji i wojska. Mieliśmy ich koło 70. Na szczęście przygotowaliśmy fiszki, które skracają czas kontroli. Na kolejnych checkpointach sprawdzają czy wszyscy są. Jeżeli nie pojawisz się na następnym mogą Cię szukać. Na granicach traci się bardzo dużo czasu na załatwienie formalności. Trzeba uważać bo każdy chcę Cię naciągnąć. Tam wszystko działa inaczej. Nam ciężko jest to pojąć. Bez doświadczenia lub przewodnika raczej bym odradzał tam jechać. To nie jest cywilizowane Maroko ;).
  5. W Gambii byliśmy dwa lata temu. Postanowiliśmy tam wrócić gdyż wtedy konflikt między Senegalem a Gambią spowodował, że nie wpuszczano do Gambii żadnych pojazdów mechanicznych. Zdobyliśmy Gambię ale tylko autobusem. Teraz postanowiliśmy raz jeszcze spróbować. Choć ten region nie jest zbyt stabilny politycznie i najbardziej bezpieczny. Drogę przez Maroko nie będę opisywał. To był szybki trip na weekend jak to ktoś napisał. Po 800-900 km dziennie aby jak najszybciej dojechać do Mauretanii. Ciekawie i cieplej robi się dopiero w okolicach Sahary Zachodniej. Po trzech dniach wjechaliśmy do Mauretanii. Na przejściu granicznym znów straciliśmy 4 godziny ... Północ tego kraju to tylko piachy. No i problem z benzyną. Gdzieś na pustyni rozbiliśmy biwak. Następnego dnia przejechaliśmy przez stolicę tego kraju czyli Nawakszut. Ulice tego miasta potrafią być pokryte grubą warstwą piachu. Z resztą i poza miastem większość jest w remoncie ... Przed granicą skręciliśmy w stronę parku Diawling. Niestety lub stety to prawie 50 km tarki gdzie można się trochę zakurzyć i spotkać guźce. I tak dojechaliśmy do granicy z Senegalem. Tu też nie jest lekko. Po kilku godzinach i dokonaniu mnóstwa opłat wieczorem dojechaliśmy do Saint Louis. Na szczęście tu już można kupić whiskey ... Po krótkiej nocy w Saint Louis skierowaliśmy się do Dakaru aby do GTL-a załatwić oponę gdyż uległa przecięciu ;). I znów nie zawiedli przyjaciele, którzy skontaktowali nas z Gościem który podobno jako jedyny w Dakarze (i pewnie w Senegalu) ma GTL-a i może załatwić opony do tego motocykla. Nie będę opisywał ile czasu straciliśmy na znalezienie tego cżłowieka ale zdjęcia dużo więcej Wam wyjaśnią :rotfl . GTL już na stanowisku serwisowym. A tu pokój obsługi klientów ... Po kilku godzinach z nowymi oponami wydostaliśmy się z tej metropolii ... Wieczorem zanocowaliśmy już buszu. W nocy słychać było dziwne dźwięki. Zmęczenie jednak wzięło górę i spaliśmy jak susły. Rano szybkie śniadanie i ogień w stronę granicy z Gambią. Koło południa poddaliśmy się kolejnym procedurom granicznym. Za każdym razem inaczej wyglądają i ciągle ktoś domaga się kolejnych opłat. Strona senegalska poszła sprawnie. PO stronie gambisjkiej już tak nie było łatwo. Po kilku godzinach podziwialiśy najmniejszy kraj w Afryce - GAMBIA zdobyta !!! Tego dnia pojechaliśmy ile się da na wschód. Po drodze zwiedziliśmy kamienne kręgi Wassu, które tak na prawdę były naszym celem w Gambii. Przed wieczorem udało się przekroczyć rzekę i nad jej brzegiem zabiwakowaliśmy. Wcześniej jednak udało nam się zrobić zakupy ... wiadomo jakie ). Rano ruszyliśmy na zachód aby dokończyć objazd rzeki Gambia. Po drodze w czasie jednego z odpoczynków nawiedzili nas tubylcy :cool . Przekazaliśmy dzieciakom długopisy, zeszyty i oczywiście cukierki ... ale tylko dziewczynom. Koło południa zajechaliśmy na kolejny kamping. Tego dnia mieliśmy trochę więcej czasu aby odpocząć. Od następnego dnia miał się zacząć powrót. Póki nie zrobiło się gorąco ruszyliśmy w stronę przeprawy promowej przez rzekę Gambia. Musieliśmy trochę odczekać ale i tak motki puścili na początek kolejki. Granicę tym razem udało nam się w miarę szybko pokonać. Nawet łapówek nie trzeba było zbyt wiele podarowywać ;). Tego dnia chyba odnotowaliśmy temperaturowy rekord (38 st C w styczniu). Przed wieczorem rozbiliśmy się pod baobabem. Tomek musiał wykorzystać sytuację aby pohasać ... Zachód był słońca piękny :good . Rano ... troszkę boczkami pojechaliśmy w stronę wybrzeża. Koło południa ponownie znaleźliśmy się w Saint Louis. Tego dnia mieliśmy lepsze lokum :ekstra . Następnego dnia znów jazda na przejście graniczne. Kilka godzin w plecy i nasza ulubiona 50 kilometrowa tarka ... Potem już bezkresna Mauretania ... Gdzie piasek potrafi spłatać figla :roll: . Później kolejna granica .. kolejny stracony czas ... Noclegi nad Oceanem bywały dosyć ciekawe. Oprócz wraków statków można było się naciąć na patrole wojska lub policji, które bardzo się nami interesowały :lol: . Po 16 dniach i przejechaniu 7800 km dotarliśmy ponownie do Hiszpanii. Naszą wycieczkę zakończyliśmy tradycyjnym ucałowaniem starego lądu.
  6. Serdecznie zapraszamy do odbycia nie zapomnianej przygody w czasie objazdu motocyklem Sri Lanki. Motowyprawę organizujemy dla ludzi otwartych na przygodę, akceptujących nieznane, czasami niewygody, lubiących niespodzianki, dbających o dobrą atmosferę. Z drugiej strony wyjazd odbędzie się w bardzo ciepłym klimacie, gdzie zetkniemy się z niesamowitą przyrodą, bezkresnymi plażami, niebiańskim oceanem, nie kończącymi się plantacjami herbaty gdzie można spotkać niebywale miłych ludzi (buddyzm) oraz zdrową kuchnię. Przez dwa tygodnie przejedziemy ok. 1500 km. Termin: Wylot z Warszawy dniu 03.02.2018 o godz. 15.50 do Doha. Lądowanie o godz. 23.30 (czas oczekiwania około 1,5 godz.). Z Doha wylot o godz. 01.00 . Lądowanie w dniu 04.02.2018 o godz. 8.45 w Kolombo na Sri Lance. Powrót z Kolombo w dniu 17.02.2018 o godzinie 10.50 do Doha. Lądowanie o godz. 14.00 . Wylot z Doha o godz. 16.00 . Lądowanie w dniu 18.02.2018 w Warszawie o godz. 20.00 . Przelot liniami Qatar Airlines. Koszt biletu w obydwie strony na dzień 17.10.2017 to 2.900 - 3.200 zł – bilety we własnym zakresie . Sprzęt: • Motocykle Honda Baja 250 cm3 • Samochód wsparcia motocyklistów wiozący bagaże, z mechanikiem, częściami i motocyklem zapasowym (na szybką wymianę) • Komfortowy van (Toyota Hiace lub podobny) z klimatyzacją dla osób towarzyszących Koszt uczestnictwa: • kierowca motocykla - 2700 USD • pasażer van’a - 2000 USD Powyższa kwota zawiera: • lokalne prawo jazdy, • zakwaterowanie, • pełne wyżywienie, • wynajem motocykla, • paliwo, • samochód wsparcia, • mechanika, • wstęp do atrakcji turystycznych na trasie, • inne atrakcje takie jak np.: rafting, nurkowanie czy rejs by zobaczyć wieloryby. Koszty po stronie uczestnika: • wiza ETA – koszt 20 USD lub po przylocie na lotnisku 25 USD – koszty wizy we własnym zakresie możliwość wyrobienia poprzez stronę http://www.eta.gov.lk • międzynarodowe prawo jazdy - do wyrobienia w wydziale komunikacji w miejscu zamieszkania • bilety lotnicze – koszt około 2900 - 3200 zł Praktyczne informacje: Pełna nazwa: Demokratyczna Socjalistyczna Republika Sri Lanki Stolica: Kolombo Waluta: rupia lankijska (LKR), 1 LKR = 100 centów ( około 1usd) Języki urzędowe: syngaleski, tamilski Inne języki: angielski Średnie temperatury: w lutym od 20°C (w górach) do 30°C (na nizinach) WIZA, PRZEPISY WJAZDOWE Władze Sri Lanki podjęły decyzję o wprowadzeniu z dniem 1 stycznia 2012 r. Electronic Travel Authorization (ETA), która jest wymagana dla wszystkich osób przybywających na Sri Lankę (więcej informacji można uzyskać na stronie: http://www.eta.gov.lk).Opłata za wydanie wizy w systemie ETA wynosi 20 USD. Wiza może zostać także wydana po przylocie na lotnisku, co wiąże się z opłatą 25 USD. Wymagany okres ważności paszportu przy wjeździe wynosi minimum 6 miesięcy ponad termin planowanego zakończenia pobytu na Sri Lance. Konieczne jest posiadanie biletu powrotnego. Każdy cudzoziemiec powinien posiadać środki Finansowe w wysokości minimum 30 USD na dzień pobytu. PRZEPISY CELNE Obowiązujące przepisy celne nie odbiegają od powszechnie przyjętych standardów. PRZEPISY PRAWNE Przemyt i posiadanie narkotyków podlegają wysokim karom (do kary śmierci włącznie). Okres oczekiwania na rozstrzygnięcia sądowe w tych i innych sprawach z zakresu prawa karnego mogą trwać latami przy zastosowaniu środka zapobiegawczego w postaci aresztu wobec osób oskarżonych. Za nieprzestrzeganie zakazu palenia tytoniu i spożywania alkoholu w niektórych miejscach publicznych grozi kara grzywny. Obowiązuje zakaz korzystania z satelitarnej łączności telefonicznej w północnej części kraju. UBEZPIECZENIE Wskazane jest wykupienie ubezpieczenia osobowego. Ubezpieczenie komunikacyjne miejscowych towarzystw ubezpieczeniowych jest obowiązkowe. Polisy polskich firm nie są uznawane. SZCZEPIENIA, SŁUŻBA ZDROWIA Nie ma obowiązku szczepień ochronnych ale zalecane jest zaszczepienie się przeciw żółtaczce typu A i B oraz tężcowi. INFORMACJE DLA KIEROWCÓW Kierowcy muszą legitymować się międzynarodowym prawem jazdy. Do prowadzenia pojazdów drogowych niezbędne jest również uzyskanie dodatkowego pozwolenia, po które można zwrócić się w Kolombo. Drogi pozostają w złym stanie. Prowadzenie pojazdu może być ryzykowne z uwagi na nieprzestrzeganie zasad ruchu drogowego przez kierowców, jak i zły stan techniczny wielu pojazdów. PODRÓŻOWANIE PO KRAJU, BEZPIECZEŃSTWO Do najczęstszych przestępstw dotykających turystów należą oszustwa z wykorzystaniem kart bankowych. Zaleca się korzystanie z kart wyłącznie w bezpiecznych i pewnych punktach obsługi klientów. PRZYDATNE INFORMACJE Opuszczając wyspę, można wymienić walutę pod warunkiem okazania dowodu wymiany. Wymiany walut można dokonać w oficjalnych punktach wymiany, po okazaniu paszportu. Wzdłuż wybrzeża Sri Lanki przepływają okresowo silne prądy wodne. Należy stosować się do znaków ostrzegawczych na plażach. Opalanie toples lub bez kostiumu kąpielowego jest generalnie zabronione. Należy unikać fotografowania obiektów wojskowych i innych oznakowanych odpowiednimi informacjami ostrzegawczymi. W miejscach obrządków religijnych zawsze należy upewnić się, czy filmowanie lub robienie zdjęć jest dopuszczalne. ŻYWNOŚĆ Lokalne potrawy są bardzo ostre ale bardzo zdrowe. Nie ma żadnych zagrożeń żywieniowych. Kuchnia europejska jest dostępna. W lepszych restauracjach istnieje możliwość zamawiania a la carte. Kuchnia jest bardzo smaczna. Podstawowym daniem na Sri Lance jest rice&curry. We wszystkich możliwych wariacjach na temat. Curry zwykle przygotowywane jest na mleku kokosowym, co oznacza, że jest bardzo zdrowe. W restauracjach na posiłki czeka się dłużej ponieważ dania są przygotowywane na bieżąco i są świerze. Wegetarianie nie mają problemu ze znalezieniem potraw bezmięsnych. Dla osób spożywających ryby i owoce morza będzie to prawdziwy raj. PRZYBLIŻONY PLAN POBYTU Poniższy plan jest umowny – to taki kraj gdzie turystyka się dopiero rozwija – przez to jest jeszcze bardzo ciekawy. Przelot Warszawa – Kolombo z 1 przesiadką (ok . 13 godzin) Dzień 1 i 2 (04-05.02.2018) (zależnie od godziny przelotu – wyrobienie lokalnego prawa jazdy - nocleg) Pobyt w hotelu Liyoni. Dojazd do Anuradhapura po motocykle. Następnie 3-4 godziny off-road w dżungli (trochę błota, kałuż, jeziora). Anuradhapura to pierwsza stolica Sri lanki. Będziemy jeździć wśród dużych jezior, pól, dżungli, czasami pojawią się słonie na drodze. Dzień 3 (06.02.2018) (Dambulla , Habarana , Sigiriya) Jedziemy do Habarana, świątyni w jaskini Dambulla, Sigiriyalion Rock, Talkotelake, Kandalamalake, Polonnaruwa Citadel, Minneriya National Park - słonie. Zostajemy w miłym miejscu „Primerose villa” Dzień 4 (07.02.2018) Jedziemy do Kandy. Zostajemy w Kandy River Side Inn Hotel z basenem. Ruszamy z Sigiriya 25 km off-road do drogi głównej. Później off-road wąskimi drogami. Dzień 5 (08.02.2018) Zostajemy w pięknym Kandy. Kto chce zostać w Kandy może spacerować lub iść na zakupy. Pozostali mogą zobaczyć plemię żyjące w wiosce w dżungli „the aborigine people in Mahiyangana”. Droga off-road. Wracając do Kandy będzie można zobaczyć tańczących ludzi Aboganee oraz nad jeziorem obserwować jak tubylcy łowią ryby. Dzień 6 (09.02.2018) Dojazd do Nuwareliya Lordsinn. Ruszymy z Kandy lub z okolic Mahiyangana przez plantacje herbaty i mega górskie serpentyny. Po drodze 5-6 wodospadów z widokiem panoramicznym na piękne góry. Przejedziemy przez High Mountain. Wizyta w fabryce herbaty. Dzień 7 (10.02.2018) Dojedziemy do Tissamaharama to będzie duży off-road przez góry i zobaczymy słynne plantacje herbaty Lipton, wodospad Rawana oraz dzikie słone na drodze. Ruszymy ze Sky Garden Hotel do Mirissa wzdłuż plaż. Dzień 8, 9 i 10 (11–13.02.2018 ) W Mirissa dla odpoczynku. Można popłynąć na oglądanie wielorybów, pływać z maską i rurką, nurkować lub się opalać pijąc drinki. Dzień 11 (14.02.2018) Do jazd do Sinharaja Rock View Hotel. Jeden z najsłynniejszych lasów deszczowych. Jazda off-road oraz on-road. Plantacje herbaty, gumy, pieprzu, cynamonu, przypraw ogrodowych, górskie wodospady, możliwy spacer w lesie i oglądanie różnych rodzajów drzew i pnączy. Day 12 (15.02.2018) Dojazd do Kitulgala na rafting dla całej grupy. Po drodze zobaczymy kopalnie kamieni szlachetnych i zagubione wioski (off-road) Day 13 (16.02.2018) Dojazd do Negombo Day 14 (17.02.2018) Wylot z Kolombo o godzinie 1050 Miejsca: Motocykle – 10 szt. (pozostało 7 miejsc wolnych) Samochód – 6 miejsc (pozostały 3 miejsca wolne) Kontakt: Radek Nowak: e-mail: [email protected] , tel. +48 502 235 882
  7. Dzień 10. Rano ruszyliśmy na plaże pożegnać się z marokańskim wybrzeżem. Zaczęło mocno wiać. Dojazd do portu był z tego względu dosyć trudny. Na szczęście bez problemów prześlijmy wszystkie kontrole i formalności. Wczesnym popołudniem odpłynęliśmy z czarnego lądu aby po chwili ponownie ujrzeć górę Tarika zwaną również skałą gibraltarską. Ostatnie 140 km lajtowo przejechaliśmy podziwiając piękne widoki i kontynent afrykański, który jest widoczny przez wiele kilometrów … Do hotelu dojechaliśmy po południu. Wszyscy zadowoleni dosyć szybko rozpoczęli wspomnienia :drinking Następnego dnia trzeba było wracać do kraju gdzie pogoda pozostawiała wiele do życzenia ... Tak się zakończyła nasza kolejna motowyprawa do Królestwa Maroka. Dziękujemy wszystkim za wspaniała atmosferę i zaufanie. Miło było móc Wam pokazać ten różnorodny kraj z naszej perspektywy. Podsumowanie: Przejechaliśmy w 10 dni - 3200 km. Najwyższy punkt, który przejechaliśmy to 2760 mnpm. Temperatury oscylowały wokół 30 st. C (20-40 St. C) Budżet wyjazdu obejmujący koszty transportu moto do/z Malagi, przelot do/z Malagi, prom do/z Maroka, noclegi, zwiedzanie, parkingi, żywność i paliwo wyniósł ok. 1800 euro/osoba+moto. Za 2 tygodnie wracamy do Maroka !!! Więcej na http://www.facebook.com/motowyprawycompl KONIEC
  8. Dzień 9. Rano przywitała nas mgła … Jednak szybko zrobiło się znów gorąco ;). Dość szybko dojechaliśmy do Casablanki gdzie podziwialiśmy trzeci co do wielkości meczet na świecie. Tradycyjnie te największe miasto w Maroko było zakorkowane … Wieczorem dojechaliśmy do sennej Asili. Gdzie zrobiliśmy ostatnie zakupy pamiątek. Dzień zakończyliśmy uroczystą kolacją ;). Więcej na http://WWW.facebook.com/motowyprawycompl CDN …
  9. Kilka dodatkowych zdjęć z ósmego dnia.
  10. Dzień 8. To miał być bardzo spokojny i leniwy dzień. Dlatego nieśpiesznie ruszyliśmy wzdłuż wybrzeża od czasu do czasu zatrzymując się na kawkę. Okazało się, że w grupie mamy solenizantkę, która tego dnia miała swoje święto ;). Tradycyjnie zwiedzaliśmy Medynę. I szukaliśmy miejsca na uroczystą kolację. Gdzie świętowaliśmy wspólnie z Renią ;). Więcej na WWW.facebook.com/motowyprawycompl CDN …
  11. Dzień 7. Po śniadaniu ruszyliśmy w stronę Oceanu. Po kilkudziesięciu kilometrach postanowiliśmy odpocząć. Poczęstowaliśmy dzieciaki słodyczami. Po pewnym czasie dojechaliśmy nad Ocean. Po południu dojechaliśmy do Essaouiry gdzie zwiedziliśmy stary port oraz medyne. Więcej na WWW.facebook.com/motowyprawycompl CDN …
  12. Dzień 6. Rano podjechaliśmy do pobliskiego studia filmowego gdzie nagrywano sporo znanych filmów. Po krótkim zwiedzaniu ruszyliśmy w stronę Marrakeszu. Wjeżdżamy w góry Atlasu Wysokiego. Dojechaliśmy na przełęcz Tizi In Tichka – 2260 mnpm. Po zjechaniu z gór w cieniu drzew zjedliśmy lunch. Po dojechaniu do Marrakeszu zwiedziliśmy te magiczne miasto. Najbardziej znane miejsce czyli Plac Jamaa El Fnaa. CDN …
×
×
  • Create New...

Important Information

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.