Jump to content

Tomek

Zarejestrowani
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

About Tomek

  • Rank
    Jedzie na jedynce

Profile Information

  • Imię
    Tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Małopolska
  • Motocykl
    Honda AT CRF 1000 DCT

Recent Profile Visitors

534 profile views
  1. Świetna relacja. Musiało być super. Szkoda, że nie zdołałem dołączyć do Was wtedy choć na kawałek trasy. @Hermes masz może zdjęcie tych uskoków w drodze ?
  2. Cześć, poproszę o jakieś krótkie porównanie tych opon do Bridgestone Battlax Adventure A41 Link do recenzji Dziękuję pozdrawiam T.
  3. Honda Africa Twin (CRF 1000) 2017 r. wersja z automatyczną skrzynia biegów DCT Zakupiłem motocykl na początku sezonu 2019 r. i przejechawszy nim ok 10k km napiszę tutaj moje spostrzeżenia na temat tego motocykla. Chciałbym tu pominąć takie wady i zalety Hondy, o których już dużo w necie i napisać co nie sprawdziło się u mnie w odniesieniu do potocznych opinii na temat CRF. Wiadomo, królowa wśród motocykli jest tylko jedna Africa, natomiast z królem to już jest różnie … Ale do tematu, królowa ma dużo zalet bo inaczej nie byłaby królową ale także ma swoje wady. Zawieszenie o dużym skoku działające bardzo dobrze choć tu można zauważyć kilka niedoskonałości. Działa poprawnie przy wadze kierowcy nie przekraczającej wagi brutto 100 kg. Jeżeli waga jest większa i zazwyczaj jedziesz obładowany trzeba pomyśleć o wymianie sprężyn na twardsze, zarówno tył jak i przód. Ja raczej nie planuje. Jeżeli przedni zawias jest źle zestrojony ma tendencję do „gubienia się” przy prędkości 60-70 km/h na asfalcie co czuć jako drgania wzdłużne od koła. Spalanie mile mnie zaskoczyło, u mnie to średnio 4,9 l ale przy spokojnym i średnim tempie (ustawienie skrzyni na sport 2), natomiast już przy szybkościach autostradowych nie jest dobrze bo wychodzi ok. 5,9 l. (pomiary uzyskane przy przelotach bez pasażera i ze średnim bagażem kufer centralny 48 l i rolka) spalanie obliczane z tankowania nie z komputera. Przed zakupem byłem zaniepokojony opiniami, iż wysokie spalanie Afryki 5,5 - 6 l i mały 19 l bak daje mizerny zasięg, niepotrzebnie, przy spalaniu 4,9 l mam zasięg może nie GS-owy ale jak dla mnie całkiem niezły 380 km. Pojawiał się zarzut w stronę Afryki z pierwszego wypustu, iż rdzewieje nieznacznie rama i szprychy, u mnie nie stwierdziłem ale posiadam model z końca produkcji pierwszego wydania, więc możliwe jest, że zostało to poprawione. Co do mocy, piszą, że za mało. Na papieże to 95 KM i 98 Nm ale dostępne od niskich obrotów przez co odczuwalna moc jest większa, dla mnie to plus, nie lubię kręcić motocykla bo to turystyk a nie sport. Na plus również można zaznaczyć praktycznie całkowity brak oddawania ciepła/gorąca między nogi J a mocy wg mnie nie brakuje przy moim stylu jazdy. Motocykl pomimo przedniego 21” koła prowadzi się znakomicie lecz wymaga przeciwskrętu co wg mnie jest świetnym sposobem ich pokonywania (w poprzednim moto Suzuki Dl 650 nie musiałem stosować przeciwskrętu tak często). Jest wręcz stworzony do jazdy na stojąco, no i ten dźwięk ….. Dętki w kołach. Osobiście wolałbym felgi i opony bezdętkowe. Kupiłem i założyłem grubsze dętki i jeżdżę z butelką sprayu do szybkiej naprawy w razie przebicia aby dojechać do serwisu. Felgi można przerobić na bezdętkowe, opony już takie mam ale trzeba to zrobić. Pozycja za kierownicą dla mnie jest bardzo wygodna, kanapa również choć przy moim wzroście 191 cm mogłaby być 2 cm wyższa. Na Afryce mogę przejechać 500-600 km na raz co na DL-u nie będąc już młodzikiem nie było łatwe. No i automat. Tyle samo jest zwolenników co przeciwników, dla mnie to rozwiązanie, które Honda dopracowała już bardzo dobrze, stanowi same plusy. Tak potrafi czasami, bardzo rzadko, zmienić w zakręcie bieg, ale jest to do przewidzenia i dzieje się to tylko przy małych prędkościach. W korku nie zrobi się prze gazu z DCT tego brakuje. Następny motocykl też będzie z automatem. To tyle, jeżeli ktoś potrzebuje jakiś innych informacji na temat tego modelu, chętnie się podzielę. Pozdrawiam Tomek
  4. Świetna relacja, zachęca do odwiedzenia tamtych rejonów. Dziękuję.
  5. Dziękuję bardzo za istotne informację. Mam te opony założone na moto, zrobiłem na nich 5k km i jestem bardzo zadowolony. Na suchym asfalcie trzymają bardzo dobrze, na mokrym bardzo dobrze, szutry nie mam dużego doświadczenia ale nie miałem żadnych niemiłych niespodzianek. Co do minusów to cena, dostępność w wymiarze 18" no i ten szum, który na początku był bardzo dokuczliwy, teraz jest słyszalny ale już mniej (lub przyzwyczajenie) :) Polecam te opony, wygląd bieżnika jest świetny, opony te posiadają wzmocnienia na bokach co jest odczuwalne przy złożeniach, czuć oparcie przy przechyleniu na tych wzmocnieniach i co za tym idzie komfort w zakrętach (to takie moje odczucie ale nie jeździłem na wielu rodzajach opon, więc może to norma).
  6. Twoje informację są bardzo przydatne, sam używam tych opon. Napisz proszę przy okazji aktualizacji pomiarów opon przy jakim mniej więcej przebiegu zauważyłeś zużycie boków, które to powoduje mniej pewne prowadzenie w złożeniach. No i daj znać jak sprawa ma się z hałasowaniem opon w odniesieniu do nowych :) Cześć, dziękuję z góry.
  7. Cześć, dziękuję bardzo za opinie, napisz proszę czy przednia opona nie powoduje drgań na kierownicy, czy te szumy są znaczne (ogólnie czy opony są głośne ) występują tylko na nierównościach czy na normalnym podłożu (równym asfalcie ) również ? Może zauważyłeś przy zmianie jak wchodzą na felgę czy są sztywne i jest z nimi problem (chodzi o ew. wymianę w trasie). Na zdjęciu nie widać dokładnie czy bieżnik wyciera się w miarę równomiernie czy sam środek i wreszcie jak się one mają do poprzedniego modelu Anakee 2 ???
  8. Czy ktoś użytkuje te opony i może coś o nich napisać ??
  9. Tomek

    KTM Adventure 1090R

    Cześć, podaj link/namiar na te oferty w dobrych cenach, również jestem zainteresowany ... Dziękuję i pozdrawiam T.
  10. Tomek

    Nowy motocykl

    Nowego 1190 już nie ma w ofercie KTM, pomijając 690, jest 1090 i 1290 obydwa modele w dwóch wersjach R i S.
  11. Tomek

    Spam post

    Tak racja, jest z membraną Hydratex mój błąd, co nie zmienia faktu, że to bardzo dobry komplet z chwalonymi protektorami SEEFLEX poziomu 2-go.
  12. Tomek

    Spam post

    Rev'It Sand 3 to bardzo fajny komplet z membraną Gore Tex, materiał wydaje się bardzo mocny. Sand 3 jest moim zdaniem bardzo ładny i ma bardzo długie zamki otwierające niemałe nawiewy, będziesz zadowolony. Kilkukrotnie przymierzałem ten zestaw i inne firmy Rev'It dlatego muszę przyznać, że rozmiary znacznie różnią się pomiędzy modelami tej marki. Przykładowo model Defender Pro GTX to dla mnie idealny jest rozmiar XL, Sand 3 rozmiar L natomiast Cayene Pro, którą posiadam to XXL góra XL dół :)
  13. W Afryce wszystko jest OK, jedyne nad czym można się zastanowić to zasięg, ponieważ zbiornik to niecałe 20 litrów a spalanie chyba nie należy do najmniejszych. Poprawiono to w najnowszym modelu na ten rok w wersji sport, tyle tylko, że ten model jest już dość drogi. Czy macie jakieś doświadczenia ze spalaniem w tym moto w porównaniu do konkurencji ?
  14. Bardzo dobrze się prezentuje, seria Tracer ma nowoczesne aktualne kształty, sam model trochę nakierowany na sport i szosę ale jednak z założenia turystyk :) W rzeczywistości prezentuje się jeszcze lepiej, oglądałem dokładnie Twój egzemplarz. Pozdrawiam.
×
×
  • Create New...

Important Information

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.