Jump to content
Sign in to follow this  
Hermes

Na pohybel przełęczom - czyli Alpy i Dolomity 2014 by WojtekB + Hermes

Recommended Posts

A wszystko się zaczęło od jednej rozmowy po filmie „Droga wolna”. Gawędziłem z wujkiem (WojtekB) o parudniowym wypadzie motocyklowym po Europie. Były trzy możliwe kierunki: Alpy, Dalmacja, Rumunia. Zdecydować mieliśmy „na gorąco”, bo zaraz przed planowanym wyjazdem leciałem na dwa tygodnie do Tunezji. Podczas wypoczynku na czarnym lądzie, sms’owo ustaliłem z wujkiem, wspomagając się prognozą pogody, że jedziemy na zachód w Alpy. WojtekB pojechał już w czwartek 18.09 do Trento odwiedzić swojego kolegę. Ja natomiast miałem dojechać do niego około godziny 15-16 we wtorek. Umówieni byliśmy w okolicach miejscowości Landeck. A to wszystko było tak…

Planowo wrócić miałem 21.09, ze względu na pracę i jakikolwiek odpoczynek w domu. Chciałem wcześniej się położyć, by odespać przelot (bardzo źle znoszę tak drastyczne zmiany ciśnienia i mi zatoki rozsadza…) i we wtorek z samego rana wyruszyć w podróż. Dzień przed lotem powrotnym z Tunezji okazało się, że nie wracamy do Polski 21.09, a 22.09!! W niedzielę nie będzie lotu do Katowic… „Przecież muszę iść jutro do pracy!!! @#$!@#$@” – panikowałem.

Licząc, że wszystko jakoś się ułoży, poinformowałem w firmie moich przełożonych o niespodziewanych komplikacjach…

 

Do domu wróciłem o 19:30, dzień przed wyjazdem, gdy wujek powoli zmierzał do umówionego miejsca. Wyjazd z samego rana – 5:00, a ja w ogóle nie byłem na to przygotowany! Szybkie pakowanie, kupno ubezpieczenia przez internet, ekspresowe zakupy i w końcu na chwilę do spania...

 

 

Dzień 1 (23.09.2014)

Trasa +/-

W siodle: 11 godzin

Przejechany dystans: 1032km

 

Pobudka o 3:45. Szybko się zebrałem, motocykl objuczyłem, odwiedziłem stacje by sprawdzić ciśnienie w oponach i w drogę. Tak przygotowany wyjechałem punktualnie o 5:00. Plan był ambitny, do miejsca umówionego spotkania z Wujkiem miałem ponad 1000km! Zdecydowałem, że pojadę płatną autostradą A4, by zaoszczędzić trochę czasu (i nerwów).

Trasa mijała bez problemów. Zatrzymywałem się tylko by tankować.

W Czechach i Austrii było bardzo dużo zwężeń na autostradach, co powodowano często paru-kilometrowe korki. Jednakże dla motocyklisty to nie problem :) Fenomenem było dla mnie to, że, Kasztany, zamykały jeden pas na długości paru kilometrów, a „faktyczny” remont odbywał się na ułamku tej odległości… Czułem się wtedy jak w domu! :D

Kupno austriackiej winiety wcale nie było takie łatwe. Pierwsze trzy stacje, na których się zatrzymałem, nie posiadały takowego asortymentu. Dopiero na czwartej nabyłem naklejkę…

Z wujkiem się spotkałem, w wyznaczonym miejscu o 16:30. Po czym, już we dwóch, skierowaliśmy się do miejscowości Prutz, gdzie znaleźliśmy miłe i tanie pięterko (20€/osoba).

 

20141010493dcadc9442e5bef048acbf2f07c5472014101058c1751a4a3a5191e7028c0027dc1415

 

Dzień 2

Trasa +/-

W siodle: 9 godzin

Przejechany dystans: około 450km

 

Wujek budzi mnie o 8. Szybkie śniadanko i wyruszamy w kierunku Szwajcarii! Plan był taki: zaliczyć Flüelapass, Oberalpass, Susten Pass, Grimselpass i Nufenenpass. Widoki niesamowite! Pogoda była wspaniała! Jedynie na ostatniej przełęczy jechaliśmy w chmurze. Temperatura na górze wynosiła tylko 2 stopnie! Ruchu generalnie nie było. Oczywiście zdarzało się, że trzeba było lewym pasem kogoś wyprzedzić. Z kolei motocyklistów bez liku. Jakby się chciało z każdym witać, trzeba by było prowadzić jedną ręką!

Po dniu pełnym wrażeń trzeba było się gdzieś rozbić. Pod wieczór, jadąc przed siebie, zatrzymywaliśmy się przy kwaterach pytając o cenę noclegu - minimum 80€ - 100€ za pokój?! Ostatecznie wylądowaliśmy na campingu, gdzie za dwie persony, dwa motocykle i namiot zapłaciliśmy horrendalne 42€ w miejscowości Bellinzona.

 

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

 

Dzień 3

Trasa +/-

W siodle: 10 godzin

Przejechany dystans: około 430km

 

Standardowo pobudka o 8 rano. Śniadanko na głazie, suszenie topiku, szybkie pakowanie i w drogę. Kierunek Włochy. Do objechania między innymi królowa przełęczy Passo dello Stelvio, Bolzano, Lago Di Carezza, Sella Pass, Gardena Pass. Pogoda, tak jak dnia zeszłego, fantastyczna. Przejrzystość powietrza była doskonała, dzięki czemu mogliśmy podziwiać piękno okalającej nas dookoła natury. Na przełęczy Stelvio, gdy jedliśmy ogromną bułkę ze smażoną kiszoną kapusta i rozćwiartowaną kiełbaską, wujek skumplował się z naszym „kucharzem” – Richardem. Połączyła ich znajomość Rafała Sonika! Podekscytowany gawędziarz zadzwonił nawet do naszego quadzisty, by go przy nas pozdrowić :D Richard się tak rozgadał, że spędziliśmy z nim dłuższą chwilę. Mówił bardzo głośno, przez co zaciekawił obecnych na przełęczy turystów. Po paru minutach, przed jego budką ustawiła się parumetrowa kolejka! Tak, tak, my napędziliśmy mu klientów :) Richard postawił nam po dużej puszcze coli, a wujkowi także bułę!! Bardzo sympatyczny gość. Posileni, pożegnaliśmy się i wyruszyliśmy przed siebie. Kiedy powoli zapadał zmrok, zaczęliśmy szukać kwatery. Ostatecznie wylądowaliśmy pod dachem u miłej, rozgadanej, pani – tu znajdziecie dokładniejsze informacje.

 

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

 

Dzień 4

Trasa +/-

W siodle: 14 godzin

Przejechany dystans: około 780km

 

Jak zawsze pobudka o 8. Zjedliśmy sute śniadanie, które przygotowała nam właścicielka, spakowaliśmy się i przed siebie! Dziś mieliśmy jechać przez passo Falzarego, Cortina d’Ampezzo, Passo Tre Croci, Lago di Misurina, Plöcken Pass, a także odwiedzić Louis’a w Villach.

Pogoda przez cały dzień była bajeczna. Rozkoszowaliśmy się pięknymi widokami, górskim powietrzem oraz, tak jak od paru dni niezliczoną ilością zakrętów.

Będąc w Villach, zgodnie z planem wstąpiliśmy do Louis’a. Pierwszy raz byłem w tym sklepie i muszę stwierdzić, że się rozczarowałem. Ceny nie powalały, asortyment również… Postanawiamy z wujkiem, że dziś musimy dojechać na Słowację – nieodpartą chęć zjedzenia zapiekanego sera trzeba koniecznie zaspokoić!

Na wysokości Wiednia złapał nas deszcz, przez co jazda stała się bardzo nieprzyjemna - było ciemno, ślisko i mokro.

W końcu przekroczyliśmy granicę Słowacką i zaczęliśmy szukać jakiegoś zajazdu. Cali zlani marzyliśmy o suchym miejscu i serze. Ostatecznie zatrzymaliśmy się na stacji po upragniony przysmak. Była wtedy godzina 22. Po napełnieniu żołądka naszym upragnionym serem, skierowaliśmy się na spanie. Zatrzymaliśmy się w dwugwiazdkowym Hotelu Perla o godzinie 23:30. Szybki prysznic i spanie!

 

20141010297dbd007371f8896e12c94674fe78602014101032ea1dc10c1ca19e78955914635cefeb20141010349817a43c35b61e5edb7f871923dfa02014101038920b3e7435b4fad84923ffb26086de20141010419466a4e007f958cea2ef0cd5d76faa20141010445d2a809d04fb2e50d70e1b933f826f2014101048afb1d207f68b37955b5f1caeeeb36120141010502546fec286a4cce3a75fc6a0a3431420141010533fd7c8003f615d0c157962c64c91b22014101056742633f6ac8e40f3f71bbe7f624ef12014101059cc23fae56d0899957eb6fccea688f62014101002c5186003f841fbf20e9157eac0055a20141010050fd08e1b2f4eb75aee42c30f20108220141010095db5308be85484d9cfdc27b385dc342014101012be0c9a8abacf91f0ef11c299038fa32014101015bfb9eeb3e4c71a30e57077f1182f00201410101923ccce0b3d522f8bcc0e43efea4a092014101022f67cd6971286614af7020dbc1b91522014101025b552d86cda53ec7c742d0ce4d4f78e

 

Dzień 5

Trasa +/-

W siodle: 6 godzin

Przejechany dystans: około 360km

 

Dokonując rytuału oczy otwieram o 8. Dokańczamy otwarty pasztet, pakowanie i w drogę. Pogoda wydaje się być dosyć niepewna. Zaproponowałem wujkowi, że możemy w drodze powrotnej objechać Tatry i wrócić przez Jurgów, ale pogoda pokrzyżowała nam plany… Oczywiście, nie omieszkaliśmy ponownie zasmakować lokalnego przysmaku. Tak, tak, syrek!

Cali i zdrowi dojeżdżamy do domu. Pełni wrażeń z ostatnich dni…

 

201410102807a09b94abda83aee24e6544a390582014101031763902c850975d4d5fc9c5041194062014101032ea1dc10c1ca19e78955914635cefeb

 

Podsumowanie

5 dni

50 godzin w siodle

130 litrów wypalonej benzyny

3047 nawiniętych kilometrów

Wspomnienia bezcenne…

 

Generalnie, mogę to śmiało napisać – to była moja podróż życia (na chwile obecną). Bardzo się cieszę, że udało mi się wyrwać na ten wyjazd. Podczas, pisania tej fotorelacji, wszystkie obrazy przewijają mi się przed oczami. Mam wrażenie, jakby to wszystko wydarzyło się wczoraj... Niesamowite dla mnie jest to, iż pomimo wszechobecnej globalizacji i komercjalizacji, są jeszcze takie miejsca, gdzie człowiek jest gościem a nie goszczącym.

Dziękuję Wujku!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narobiłeś smaka... Zamówiłem książkę 100 Alpejskich przełęczy i mam plan... Daleko nie jest, a jak pokazałeś, czasu wiele nie trzeba żeby kilka przejechać. Tylko w tym roku to już chyba za zimno tam będzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak nisko budżetowo to chętnie bym się pisał , linę holowniczą zakupię we własnym zakresie.:facepalm::facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też się przyłączę.

Mam wrażenie że Kristosa siła woli napędza jego motocykl ;)

Linka może się każdemu przydać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbardziej przydatnym szpejem sjest i wężyk igielitowy no i oczywiście trytytki i tasma :)

Gratulacje Hermes! Piękne zdjęcia pięknych okoliczności przyrody. :) Ja zawsze w Alpach miałem pecha do pogody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liczyłem, że nikt tego nie zauważy :(

Naklejki zostały na biurku... Nie zabrałem ich... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również dziękuje.Super było.Do następnego.

 

//Hermes: poprawiłem quote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpy planujemy z kumplem na lipiec. Nie wiem czy to dobry pomysł. Może być problem z noclegami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O noclegi sie nie bój, na pewno coś znajdziecie. Jeździjcie "od domu do domu" - tam w zasadzie każdy wynajmuje pokoje itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.