Jump to content
Sign in to follow this  
Kristos1971

Transalp 600 zapłon

Recommended Posts

Ja trochę obok tematu, ale:

naskutek awarii modułu objeździłem pół Rumunii na jednym seryjnym module robiącym na oba cylindry. Doświadczenia mieszane:

 

- działał i nic się nie stało,

- obrotomierz nie działał bo czerpie sygnał z drugiego modułu,

- teoretycznie za bardzo przyspiesza zapłon, bo myśli że ma 2 razy większe obroty, bo bierze sygnał z obu czujników wału,

- momentami na średnich obrotach traciłem jeden cylinder, ale chyba nie z winy modułu ale raczej cewki. Normalnie transalp 600 ma 2 cewki i świece na cylinder, czyli można jeździć długo nawet nie wiedząc że któraś cewka pada. W mojej tymczasowej instalacji pracowała tylko 1 na cylinder, czyli mogła to być ta która przykładowo zaczyna padać.

- takie spostrzeżenie: zanim całkiem padł moduł, przez kilkaset kilometrów miałem od czasu do czasu wrażenie że troszkę tracę moc.

 

Podsumowując:

ciekawa historia, ale chyba bym się w to nie pchał, chyba że eksperymentalnie.

Jest gdzieś wogóle instrukcja do tego ustrojstwa żeby sprawdzić czy piny się zgadzają z TA?

Jest jakakolwiek specyfikacja kątów przyspieszenia itp?

W sumie w nowoczesnym wysokoobrotowym czterosuwie nie ma cudów, te kąty przyspieszeń muszą być w jakimś zakresie zbliżone.

Masz zapasowe cewki na wypadek gdyby to ustrojstwo je załatwiło?

Nie jedzisz nigdzie daleko, gdzie staniesz w polu gdy to wszystko padnie?

Czysto teoretycznie: gdy ekstremalnie za bardzo przyspieszy, może walnąć w dolot i przykładowo rozwalić membrany w gaźnikach lub airbox. Gdy bardzo opóźni, może nachalnie walić w komin lub też wypalić zawory wydechowe.

W intercars są dedykowane moduły do starego TA 600 po około 250. Najeździłem na takich już parę tysięcy i nic się nie dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym z trampkiem eksperymentował .

Ten motor jest debilo odporny i naprawde trzeba chcieć go rozwalić zeby się zepsuł .

Kiedyś sie śmiałem że zamiast oleju wleje domestos do silnika i tak dalej pojade niż kolegi kawasaki .

Miałem kiedyś trampiszona .... strasznie nudny motor i dla tego nie wahałbym się na wszelkich modyfikacji ( które przez 3 lata zresztą robiłem tylko że akurat moduły miłem sprawne ) .

Do dzieła i 3mam za ciebie kciuki :)

 

ps. Sprzedaj trampka póki jeszcze są na niego chętni bo zaraz z nim zostaniesz i zanudzisz sie na śmierć :D Brzydszy i jeszcze nudniejszy od trampka jest tylko paneuropan . :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopie ten trampek ma WSZYSTKIE trampki pod sobą!!! Co bys nie robil ze swoim, to i tak jest pikuś i nie podskoczyTEMU TRAMPKOWI!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektórzy nawet uważają że to odrzutowiec dodatkową kontrolą trakcji:lol::lol::lol::lol:Besku do tej pory nie doszedł do siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wszystko dzięki zmiennej geometrii kół :lol:

No i pozytywnemu nastawieniu właściciela ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe nie mam nic do trampka prócz tego że jest on kurew..ko nudnym motorem a do tego bez hamulców . No poza tą zmienną geomerią kół :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż... Motor jak motor. Popierduje i powolutku jedzie do przodu. Przy prędkościach jakie rozwijam hamulce uważam za wystarczające, a w offie nawet zbyt mocne. W Jawie mam jeszcze słabsze i nie narzekam. Nudny? Nie bardzo rozumiem... Każde moto jest nudne. Wg mnie jedynym nie nudnym motocyklem jaki miałem był Junak. Potrafił naprawdę urozmaicić zwyczajny na pozór dzień. Choć teraz przypomniałem sobie o BMW... R 25... To była zagadka... Odpalała kiedy miała ochotę, a kiedy jej się nudziło gasła. To były czasy...

Wracając do trampka- chodzi mi tylko o to co mogę popsuć montując to ustrojstwo. Z postu Beska kilka merytorycznych faktów wynika i wezmę je pod uwagę.

Napisałem do producenta zapytania j.w. i czekam na odpowiedź. Wiem, że zamienniki są po 250 +-, ale...

Po co wydawać 250, jak można np. wydać 40...

Poza tym lubię czasem udawać, że myślę.:blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj znać co Ci z tego wyniknie...

Gdybyś je wsadzał, to oczywiście najpierw jeden potem ewentualnie drugi.

Głosuję na najpierw zdaje się prawy, bo z lewego zdaje się idzie obrotomierz (i jedna rzecz do zniszczenia więcej).

 

Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała z forum AT czy TA: jakieś są jaja z czujnikiem stopki w zależności od kombinacji Trampek/Afryka/typ modułu, i w niektórych kombinacjach totalnie nic nie chce działać. Jakaś totalna magia z tego co pisali. Trzeba by poszukać na forach w razie problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do zamienników to właśnie mi się jeden zahumorzył po 3 miesiącach i paru tysiącach przebiegu. Czasem działa, czasem nie. Będę próbował go reklamować.

Kristos, działasz coś w temacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.