Kristos1971 Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Mam zamiar zastąpić oryginały takim czymś: http://allegro.pl/modul-zaplonowy-racing-s-tuning-skutery-4t-gy6-i4652754670.html Pytanie do tych co się znają: Co mogę popsuć przez tą modyfikację?[/align] Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosi Posted October 17, 2014 Report Share Posted October 17, 2014 Ja trochę obok tematu, ale: naskutek awarii modułu objeździłem pół Rumunii na jednym seryjnym module robiącym na oba cylindry. Doświadczenia mieszane: - działał i nic się nie stało, - obrotomierz nie działał bo czerpie sygnał z drugiego modułu, - teoretycznie za bardzo przyspiesza zapłon, bo myśli że ma 2 razy większe obroty, bo bierze sygnał z obu czujników wału, - momentami na średnich obrotach traciłem jeden cylinder, ale chyba nie z winy modułu ale raczej cewki. Normalnie transalp 600 ma 2 cewki i świece na cylinder, czyli można jeździć długo nawet nie wiedząc że któraś cewka pada. W mojej tymczasowej instalacji pracowała tylko 1 na cylinder, czyli mogła to być ta która przykładowo zaczyna padać. - takie spostrzeżenie: zanim całkiem padł moduł, przez kilkaset kilometrów miałem od czasu do czasu wrażenie że troszkę tracę moc. Podsumowując: ciekawa historia, ale chyba bym się w to nie pchał, chyba że eksperymentalnie. Jest gdzieś wogóle instrukcja do tego ustrojstwa żeby sprawdzić czy piny się zgadzają z TA? Jest jakakolwiek specyfikacja kątów przyspieszenia itp? W sumie w nowoczesnym wysokoobrotowym czterosuwie nie ma cudów, te kąty przyspieszeń muszą być w jakimś zakresie zbliżone. Masz zapasowe cewki na wypadek gdyby to ustrojstwo je załatwiło? Nie jedzisz nigdzie daleko, gdzie staniesz w polu gdy to wszystko padnie? Czysto teoretycznie: gdy ekstremalnie za bardzo przyspieszy, może walnąć w dolot i przykładowo rozwalić membrany w gaźnikach lub airbox. Gdy bardzo opóźni, może nachalnie walić w komin lub też wypalić zawory wydechowe. W intercars są dedykowane moduły do starego TA 600 po około 250. Najeździłem na takich już parę tysięcy i nic się nie dzieje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted October 17, 2014 Report Share Posted October 17, 2014 ja bym z trampkiem eksperymentował . Ten motor jest debilo odporny i naprawde trzeba chcieć go rozwalić zeby się zepsuł . Kiedyś sie śmiałem że zamiast oleju wleje domestos do silnika i tak dalej pojade niż kolegi kawasaki . Miałem kiedyś trampiszona .... strasznie nudny motor i dla tego nie wahałbym się na wszelkich modyfikacji ( które przez 3 lata zresztą robiłem tylko że akurat moduły miłem sprawne ) . Do dzieła i 3mam za ciebie kciuki :) ps. Sprzedaj trampka póki jeszcze są na niego chętni bo zaraz z nim zostaniesz i zanudzisz sie na śmierć :D Brzydszy i jeszcze nudniejszy od trampka jest tylko paneuropan . :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tank Posted October 17, 2014 Report Share Posted October 17, 2014 Chłopie ten trampek ma WSZYSTKIE trampki pod sobą!!! Co bys nie robil ze swoim, to i tak jest pikuś i nie podskoczyTEMU TRAMPKOWI!!! :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WieRcik Posted October 17, 2014 Report Share Posted October 17, 2014 Niektórzy nawet uważają że to odrzutowiec dodatkową kontrolą trakcji:lol::lol::lol::lol:Besku do tej pory nie doszedł do siebie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ertek Posted October 17, 2014 Report Share Posted October 17, 2014 To wszystko dzięki zmiennej geometrii kół :lol: No i pozytywnemu nastawieniu właściciela ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 hehehe nie mam nic do trampka prócz tego że jest on kurew..ko nudnym motorem a do tego bez hamulców . No poza tą zmienną geomerią kół :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tank Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 W duecie Kristos-Trampek, to Kristos nie ma hamulców... :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristos1971 Posted October 18, 2014 Author Report Share Posted October 18, 2014 Cóż... Motor jak motor. Popierduje i powolutku jedzie do przodu. Przy prędkościach jakie rozwijam hamulce uważam za wystarczające, a w offie nawet zbyt mocne. W Jawie mam jeszcze słabsze i nie narzekam. Nudny? Nie bardzo rozumiem... Każde moto jest nudne. Wg mnie jedynym nie nudnym motocyklem jaki miałem był Junak. Potrafił naprawdę urozmaicić zwyczajny na pozór dzień. Choć teraz przypomniałem sobie o BMW... R 25... To była zagadka... Odpalała kiedy miała ochotę, a kiedy jej się nudziło gasła. To były czasy... Wracając do trampka- chodzi mi tylko o to co mogę popsuć montując to ustrojstwo. Z postu Beska kilka merytorycznych faktów wynika i wezmę je pod uwagę. Napisałem do producenta zapytania j.w. i czekam na odpowiedź. Wiem, że zamienniki są po 250 +-, ale... Po co wydawać 250, jak można np. wydać 40... Poza tym lubię czasem udawać, że myślę.:blush: Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosi Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Daj znać co Ci z tego wyniknie... Gdybyś je wsadzał, to oczywiście najpierw jeden potem ewentualnie drugi. Głosuję na najpierw zdaje się prawy, bo z lewego zdaje się idzie obrotomierz (i jedna rzecz do zniszczenia więcej). Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała z forum AT czy TA: jakieś są jaja z czujnikiem stopki w zależności od kombinacji Trampek/Afryka/typ modułu, i w niektórych kombinacjach totalnie nic nie chce działać. Jakaś totalna magia z tego co pisali. Trzeba by poszukać na forach w razie problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosi Posted November 17, 2014 Report Share Posted November 17, 2014 Co do zamienników to właśnie mi się jeden zahumorzył po 3 miesiącach i paru tysiącach przebiegu. Czasem działa, czasem nie. Będę próbował go reklamować. Kristos, działasz coś w temacie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristos1971 Posted November 18, 2014 Author Report Share Posted November 18, 2014 Na razie porządki w garażu robię. Do tematu wrócę w zimie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirekm71 Posted November 22, 2014 Report Share Posted November 22, 2014 Porazka z tymi modulami w 600kach. Jednak 700ka pod tym wzgledem jezt zajebista. Ponoc przewody i fajki co 50tys mozna wymienic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now